به‌روزرسانی ios 11.3 برای آیفون و آیپد منتشر شد

از جمله این قابلیت ها و تغییرات جدید می توان به چند انیموجی تازه برای آیفون X، نسخه جدید پلتفرم ARKit و امکان غیر فعال کردن حالت حفظ باتری (که موجب کند شدن عملکرد سیستم عامل می شد) برای دیوایس هایی اشاره کرد که دارای باتری معیوب یا ضعیف هستند.

طبیعتا مهم ترین قابلیت این نسخه گزینه مدیریت باتری است که در حال حاضر کاربران آیفون های ۶ و ۶ پلاس، ۷ و ۷ پلاس و آیفون SE می توانند به آن دسترسی داشته و با خاموش کردن گزینه حفظ باتری از قدرت پردازنده دیوایس خود نهایت بهره را ببرند. البته کلیه کاربران دارای آیفون ۶ و مدل های جدیدتر در تنظیمات باتری آی او اس ۱۱.۳ صفحه جدیدی برای سلامت باتری می بینند که در صورت معیوب بودن باتری، این موضوع را به اطلاع کاربر می رساند.

اما در این به‌روزرسانی چهار انیموجی جدید و جذاب هم برای کاربران آیفون X منتشر شده که شامل صورتک های انیمیشنی شیر، خرس، اژدها و جمجمه می شوند.

ARKit در آی او اس ۱۱.۳ به نسخه ۱.۵ ارتقاء یافته و همین قابلیت های جدیدی در زمینه واقعیت افزوده برای آیفون ها و آیپدها به ارمغان آورده است. حالا می توانید آیتم های واقعیت افزوده را به غیر از سطوح افقی، روی سطوح عمودی مثل در و دیوار هم مشاهده کنید. به غیر از این ARKit حالا در تشخیص سطوح نامنظم مثل میزهای گرد و بیضی هم عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارد.

آی او اس ۱۱.۳ تغییرات ریز و درشت دیگری را هم برای کاربران به ارمغان آورده. بخش Health Record در اپلیکیشن Health حالا سوابق پزشکی کاربران را سریع تر و آسان تر در دسترس آن ها قرار می دهد. همچنین به آی مسیج اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Business Chat اضافه شده که کسب و کارها از طریق آن می توانند به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

ضمنا برای ارتقای امنیت، اپل برای آی او اس ۱۱.۳ آیکن حریم شخصی جدیدی طراحی کرده که وقتی اپل از شما اطلاعات خصوصی تان را درخواست می کند (مثل اپل آیدی) در بالای صفحه شاهد ظاهر شدن آن خواهید بود. در این صورت می توانید تفاوت درخواست های رسمی اپل از درخواست های سایت های فیشینگ و جعلی را راحت تر متوجه شوید.

در انتها بد نیست بدانید که بعضی قابلیت ها از جمله آی مسیج در آی کلاد و AirPlay 2 که در نسخه های بتای اولیه آی او اس ۱۱.۳ حضور داشتند، حالا در نسخه نهایی حذف شده اند که ظاهرا علت این کار عدم آمادگی کامل آن ها برای ارائه در آپدیت نهایی بوده است.

برای دریافت این به‌روزرسانی می توانید همین حالا به تنظیمات آی او اس مراجعه کرده و از بخش General، وارد منوی Software Update بشوید.