شرط پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی،  با بیان اینکه بخش مسکن یکی از مهمترین حوزه‌های مطرح شده از سوی رئیس جمهور در دولت دوازدهم است، گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهور جهت نوسازیبافت‌های فرسوده سعی کرده‌ایم در سال گذشته تمامی ابزارهای مالی و حقوقی برنامه بازآفرینی شهری را تدوین و مصوبه ‌آن را اخذ کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که در این حوزه در نظر گرفته‌ایم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به خریداران و سازندگان این بافت‌ها بود.

عشایری با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های سازندگان نبود مشتری برای واحد‌های ساخته شده در بافت‌های فرسوده بود، گفت: دولت سعی کرد از طریق کاهش نرخ تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده نگرانی این سازندگان را برطرف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تأکید کرد: متقاضیانی که در سال 97 از طریق صندوق مسکن یکم سپرده‌گذاری می‌کنند، می‌توانند تسهیلاتی با نرخ سود 6 درصد به شرط خریداری واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده دریافت کنند.

وی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده یک پیچیدگی خاصی دارد که ما سعی کرده‌ایم با مطالعات دقیق بتوانیم به صورت محله‌ای تمامی بخش‌های محله‌های فرسوده را نوسازی کنیم.