افزایش سرمایه گذاری راه حمایت از کالای ایرانی است

بیژن زنگنه صبح امروز در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهارداشت: بحث حمایت از کالای ایرانی بحثی نیست که به صورت عجولانه مورد بررسی قرار گیرد. از سال ۶۷ که به وزارت نیرو و بعد، نفت وارد شدم استفاده از کالای ایرانی را مد نظر داشتم البته توان تولیدی امروز قابل مقایسه با قبل نیست. پیش از این ما نمی توانستیم حتی یک متر لوله گذاری کنیم اما الان عمده تجهیزات نفتی کشور در داخل تولید می شود.

وی یکی از راهکارهای حمایت از کالای ایرانی را ایجاد تقاضا دانست و گفت: برای فعال کردن تولید داخلی نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

وزیر نفت با انتقاد از تلاش دولت ها برای حفظ جریان هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: با این شرایط نمی توان به تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی جامه عمل بپوشانیم.

زنگنه اظهار داشت: در یک سال گذشته ۱۵ میلیون لیتر به تولید بنزین ایران اضافه شده و تا چهار ماه آینده ان شاءالله ۱۲ میلیون لیتر دیگر اضافه می شود. بنابراین در سال ۹۷، حدود ۲۷ میلیون لیتر به تولید بنزین در کشور اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشکل بنزین را در پالایشگاه ها نبینیم، در کارخانه های خودروسازی ببینیم؛ متاسفانه سالی ۱۰ درصد مصرف بنزین افزایش می یابد به همان تعداد که تولید خودرو افزایش می یابد مصرف بنزین نیز افزایش می یابد.