دنیای اقتصاد:بر اساس این گزارش، در میان کشورهای قدرتمند اقتصادی جهان، به ترتیب ژاپن با ۳ تریلیون دلار و آمریکا با ۸/۲ تریلیون دلار بدهی، مقروضترین کشورهای جهان به شمار میروند. این در شرایطی است که میزان بدهی ۷ کشور صنعتی جهان به علاوه برزیل، روسیه، هند و چین در زمان مشابه سال گذشته حدود ۴/۷ تریلیون دلار بوده است. پیشبینیها نشان میدهد، بازده اوراق قرضه ده ساله حداقل برای ۷ کشور تا پایان سال بیشتر خواهد شد.
تحقیقات نشان می‌دهد، با کاهش رشد اقتصاد جهانی، سرمایه‌گذاران در کشورهایی که با افزایش میزان بدهی‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنند، احتمالا برای دادن وام به کشورهایشان تقاضای بهره بیشتری را خواهند کرد.
با گسترش بحران بدهی‌ها در اروپا و تلاش دولت آمریکا برای کاهش کسری بودجه این کشور که از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کرده و همچنین با توجه به عدم رونق در بازار املاک چین، صندوق بین‌المللی پول با تجدیدنظر در پیش‌بینی ۵/۴ درصدی خود از رشد اقتصاد جهانی، رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۲ را ۴ درصد پیش بینی کرد.
بر اساس این گزارش، بر اساس برآورد به عمل آمده توسط مجله اکونومیست و استراتژیست‌های موسسه بلومبرگ بر پایه پیش‌بینی بازده اوراق قرضه ده ساله، در سال ۲۰۱۲ هزینه استقراض کشورهای عضو گروه جی ۷ به میزان ۳۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۱ افزایش خواهد یافت. بازده اوراق قرضه ده ساله چین احتمالا با تغییر کمی همراه خواهد بود، در حالی که بازده اوراق قرضه هند، از ۳۹/۸ درصد به ۰۲/۸ درصد کاهش خواهد یافت. در این گزارش برآوردی در مورد روسیه و برزیل به عمل نیامده است.
افزایش هزینههای استقراض کشورهای یونان، پرتغال و ایرلند را مجبور کرده است تا از اتحادیه اروپا و صندوق بینالمللی پول تقاضای کمک کنند.