منشاء آلودگی هوا مشخص شد +جزئیات

هدایت‌الله خادمی نایب رئیس  کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۲۱ فروردین) این کمیسیون، گفت: در این جلسه بحث کیفیت بنزین و گازوئیل و اثر آن بر محیط زیست با حضور مسئولان بازرسی کل کشور، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد و همچنین معاون وزیر نفت در امور پخش و پالایش بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه کیفیت بنزین‌های داخلی بررسی شد، افزود: براساس گزارش‌های مسئولان حاضر در جلسه مشخص شد که کیفیت بنزین‌های تولید داخل چندان مناسب نبوده و میزان گوگرد در بنزین بالا است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: میزان بالای گوگرد در بنزین هم سبب آلودگی هوا شده و همچنین باعث آسیب رساندن به موتور خودروها می‌شود.

نماینده مردم ایذه در مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان ذیربط در این جلسه عنوان کردند که در اقداماتی در جهت اصلاح کیفیت بنزین این پالایشگاه‌ها انجام داده‌اند، عنوان کرد: همچنین براساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه مشخص شد که موتور برخی از خودروهای تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و همین موضوع سبب آلودگی هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه همچنین کیفیت بنزین‌های وارداتی نیز بررسی شد، گفت: مشکلی که در زمینه بررسی کیفیت بنزین‌های خارجی وجود دارد این است که استانداردهای گوناگونی از سوی دستگاه‌های مختلف برای بررسی بنزین خارجی وجود دارد مثلا گمرک، سازمان استاندارد و شرکت نفت هر کدام معیارها و استانداردهای متفاوتی برای بررسی کیفیت بنزین دارند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی تصریح کرد: این استانداردهای متفاوت باعث بروز مشکلات زیادی شده که باید این مسئله حل شود که قرار است در جلسات بعدی کمیسیون با حضور مسئولان ذیربط این مسئله حل شود.