آمادگی قطر برای توسعه روابط با ایران

کاپیتان الخنجی مدیریت بنادر و دریانوردی کشور قطر در سفر به خرمشهر گفت: قصد ما این است که روابط در همه زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری را بین بنادر توسعه دهیم.

وی افزود: خرمشهر دارای یکی از قدیمی ترین بنادر تجاری است که از امکانات خوبی برخوردار است نزدیکی اش به کشور قطر نسبت به دیگر بنادر فرصتی برای گسترش روابط است.

مدیر بنادر و دریانوردی قطرگفت: نبود بسته بندی مناسب و نداشتن تاریخ تولید و انقضا به میلادی سبب شده تا کمی محصولات ایرانی از توجه خارج شود و ترکیه از این فرصت استفاده کرد و کالاهای خود را به قطر صادر کرد، اما این فرصت همچنان در اختیار ایران هست که مشکلات را برطرف و از بازاهای قطر استفاده و کالا صادر کنند.

محمد محسنی قله غازی مدیرکل بندر خرمشهر هم گفت: با توجه به ظرفیت و زیرساخت های بندر خرمشهر این بندر آمادگی دارد روابط خود را با کشور دوست و برادر قطر افزایش دهد و برای گسترش روابط با توجه به چند منظوره بودن این بندر فرصتی مناسب برای مراوده تجاری میان کشورها فراهم شود. 

وی افزود: در بندر رُوِیص واقع در منطقه آزاد تجاری قطر غرفه هایی برای ارائه کالاهای تاجران در نظر گرفته شده است.

این مکان تا پیش از این تنها از بوشهر ، گناوه و عسلویه متقاضی داشت اما از این پس تاجران خرمشهری نیز میتوانند از این فرصت استفاده کنند.