آخرین وضعیت فیلتر تلگرام از زبان وزیر

محمدصادق آذری جهرمی در سفر خود به اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر هیچ دستور قضائی مبنی بر فیلتر شدن تلگرام در کشور صادر نشده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. وی با اشاره به این که پیام‌رسان‌های داخلی در کشور رشد خوبی‌داشته‌اند افزود: این پیام‌رسان‌ها جای خود را پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود رفته رفته استفاده از این پیام‌رسان‌ها رشد خوبی داشته باشد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تقویت پیام‌رسان‌های داخلی اولویت‌ اساسی است که طراحی پیام‌رسان‌های داخلی به ما مراجعه کرده‌اند که ما از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیم. آذری جهرمی اظهار کرد: در مورد تلگرام اتفاق ویژه‌ای در کشور نیفتاده است و استفاده از پیام‌رسان‌های دا خلی رشد خوبی داشته است.

خرید و فروش بیت کوین در کشور ممنوع شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به خاطر این که بانک مرکزی نگرانی از خروج ارز و آسیب دیدن مردم را داشت به همین منظور در برخی کشورها نیز خرید و فروش بیتکوین ممنوع شده است. وی با اشاره به این که وزارت اقتصاد مسئول راه‌اندازی درگاه‌های ارز یکپارچه است بیان کرد: در این زمینه اقدامات و برنامه‌‌ریزی‌های خوبی انجام یافته است.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کسب و کارها نوپا در کشور
آذری جهرمی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کسب و کارها نوپا در کشور خبر داد و بیان کرد: در حوزه فناوری اطلاعت از کسب و کارهای نوپا حمایت‌های ویژه‌ای انجام می‌شود. وی با اشاره به این که مهات‌آموزی در حوزه فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است بیان کرد: سواد آکادمیک و ساختارمند برای دانشجویان خوب است ولی متاسفانه سواد عملی برای فارغ التحصیلان مناسب نیست که به همین منظور طرح ویژه‌ای ارائه شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح آموزش عملیاتی در کشور مبنای کار قرار دارد که رئیس دانشکده مخابرات اجرای این طرح بوده تفاهم‌نامه‌ای را با این موضوع با دستگاه‌های مربوطه امضا کرده‌اند که در این موضوع نظام آموزش هدفمند مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
آذری جهرمی افزود: دبیر شورای عالی فضای مجازی سال گذشته مجوزی برای استقرار سی.دی.ان تلگرام صادر کرده بود که باطل کرد و بر این اساس از امروز این سی.دی.ان از مدار خارج شده که این موضوع سبب افت سرعت تلگرام شده و در مراحل بعدی کیفیت سابق را نخواهد داشت.