ثبات نرخ تخم مرغ در بازار

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنوننرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 300 و شانه ای کمتر از 12 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار تن تخم مرغ وارداتی در انبارها موجود است، افزود: با توجه به بهبود شرایط تولید، یک ماهی است که واردات تخم مرغ متوقف شده است.

نبی پور قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: نوسان شدید قیمت نهاده ها در ماه های گذشته به شدت هزینه های تولید را افزایش داده است که با این وجود اگر هر کیلو تخم مرغ با نرخ 6 هزار و 500 تومان فروخته شود، سودی برای مرغدار ندارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار نرخ هر کیلو ذرت تحویل مرغدار هزار و 240 و سویا 2 هزار و 600 تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون نرخ هر کیلو دان مرغ تخم گذار نسبت به شش ماه گذشته حداقل 700 تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به نوسان قیمت نهاده ها، فروش هر کیلو تخم مرغ کمتر از 6 هزار و 500 تومان صرفه اقتصادی ندارد و در آینده کاهش جوجه ریزی ناشی از ترس مرغداران را به همراه خواهد داشت.

نبی پور با اشاره به اینکه آنفلوانزا حاد پرندگان کمابیش در واحدهای مرغداری بومی و صنعتی وجود دارد، بیان کرد: هم اکنون نگران شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان همانند سال های گذشته در واحدهای مرغداری هستیم،  چراکه  کشور ما در جریان مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد و این امر خطر بالقوه ای است که همواره تولیدکنندگان را تهدید می کند؛ بنابراین منتظر اجرای برنامه های سازمان دامپزشکی هستیم.