بازنشستگان بجای جوانان بر شغل ها و پست های مدیریتی/ مجلس، مجلس دولت است نه ملت

گروه اقتصادی- عبداله سامری نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه بیکاری روز به روز در جامعه افزایش می یابد، افزود: متاسفانه مسئولین به فکر جوانان نیستند و دولت بجای ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار و فرهیخته، به فکر اشتغال بکار مجدد بازنشستگان است.

 

وی افزود: مجلس بجای اینکه مجلس ملت باشد، مجلس دولت است و برخی از نمایندگان صرفا آنچه مراد دولت است انجام می دهند نه خواست ملت.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در صحن مجلس شاهد هستیم که نمایندگان اصلاح طلب و لیست امید مجلس، بجای توجه به منافع ملت به منفعت دولت توجه دارند و بجای رای برای ملت به تقاضای دولت رای می دهند.

سامری گفت: وقتی نمایندگان مجلس در اسفند سال گذشته سه وزیر جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و تعاون را در صحن مجلس استیضاح کردند، برخی از نمایندگان حامی دولت تلاش کردند تا سه وزیر ابقا شوند که چنین هم شد.

وی تصریح کرد: دولتی ها شب قبل از استیضاح رایزنیهای زیادی با نمایندگان داشته و وعده هایی دادند تا صرفا استیضاح منتفی شود.

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از خرداد سال گذشته تا کنون نمایندگان پنچ بار تلاش کردند تا از رئیس جمهور در صحن مجلس در خصوص مشکلات موسسات مالی- اعتباری، بیکاری، رفع نشدن تحریمها، افزایش قیمت ارز و شفاف سازی نکردن حقوق و دریافتی ها مقامات سوال کنند و هر بار هم طرح سوال به امضای حدود 100 نماینده هم می رسید اما با پس گرفتن امضاهای نمایندگان طرح سوال منتفی می شد.

سامری با بیان اینکه دولت احکام لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه را اجرا نمی کند، افزود: در این زمینه هم با سکوت مجلس مواجه هستیم.

وی اشتغال بکار افراد 2 تابعیتی را یکی دیگر از مشکلات دولت برشمرد و افزود: افراد 2 تابعیتی در وزارتخانه ها، مناطق آزاد و سازمانها مشغول بکارند و حتی در سطح بالا از جمله معاون وزیر و یا سازمان حضور دارند اما مقامات دولت منکر حضور این افراد هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: آیا با وجود این موارد و سکوت و پیگیری نکردن مجلس، باز باید گفت مجلس، مجلس ملت است؟. آیا این مجلس دولت نیست؟.