بانک مرکزی از تلگرام رفت/ سیف ماند!

 29 فروردین ماه خبر آمد که دولت در بخشنامه‌ای دستگاههای دولتی، قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی را موظف کرده تا ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنند.

این بخشنامه خطاب به "کلیه نهادهای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است"؛ به امضای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رسیده است.

 این بخشنامه تأکید دارد که چنین اقدامی به‌منظور حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و ایجاد مزیت رقابتی صادر شده است.

بعد از این بخشنامه کوچ از تلگرام به پیام رسان های داخلی از سوی دولتی ها شدت بیشتری گرفت هر چند هنوز هم تعدادی از دستگاه های وابسته به دولت در تلگرام فعال هستند.

ولی در گام نخست مسئولان و وزارت خانه ها فعالیت خود را در این پیام رسان متوقف کرده و اطلاعیه دادند که زین پس از پیام رسان های داخلی اطلاع رسانی خواهند داشت.

بانک مرکزی هم فعالیت خود در تلگرام را متوقف و به پیام رسان های داخلی کوچ کرد اما ظاهراً رئیس کل بانک مرکزی فعلاً قصد تلگرام را ندارد؛ وی در تازه ترین یادداشت تلگرامی خود به پاسخ درباره یادداشت تلگرامی وزیر راه پرداخته است.