چه تعداد وام ازدواج در سال ۹۶ پرداخت شده است؟

مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در جلسه شورای اداری کاشمر که در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان این شهرستان برگزار شد با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور به مردم منطقه ترشیز اظهار داشت: امیدواریم سفر امروز رئیس‌جمهور و اعضای دولت همانند سفر‌های دیگر آثار و برکات خوبی برای رشد و توسعه مناطق مختلف و برطرف کردن محرومیت‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سفر‌هایی که قرار است به همراه رئیس‌جمهور به استان‌ها و مناطق مختلف کشور انجام دهیم از حدود ۲ ماه قبل در جلسات مختلف با حضور مسؤولان ملی و استانی مسائل، مشکلات و نیاز‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در این راستا با توجه به منابع و امکانات موجود تصمیم‌گیری‌هایی اتخاذ تا مشکلات اساسی حل و یا در مسیر حل شدن قرار گیرد.

مشکلات، خواسته‌ها و نیاز‌های مربوط به کاشمر را پیگیری می‌کنم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به طرح مشکلات، خواسته‌ها و نیاز‌های مربوط به کاشمر از زبان مسؤولان این شهرستان اضافه کرد: قول می‌دهم مشکلات و نیاز‌های اساسی مطرح شده را در دولت مطرح و در جلسات مختلف ذی‌ربط این سفر پیگیری کنیم تا بتوانیم با استفاده از منابع مختلف و توانمندی‌هایی که در دستگاه‌های مختلف وجود دارد آن‌ها را حل‌وفصل کنیم.

سلطانی‌فر با تأکید بر اینکه باید در فرآیند حرکت توسعه کشور، یک توازن و تعادلی وجود داشته باشد، بیان داشت: با یک بررسی کلی در کشور درمی‌یابیم که سال‌های گذشته به دلایل مختلف ظرفیت‌هایی که در بخشی از مناطق وجود داشته باعث شده که برخی نقاط کشور مرکز سرمایه‌گذاری‌های دولتی، شبه‌دولتی و بخش خصوصی قرار بگیرد و سایر مناطق از این جهت کمتر منتفع شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید از بدو فعالیت بر این بوده که بتواند در برنامه‌ریزی‌ها، توزیع منابع و مدیریت حرکت توسعه کشور یک تعادل و توازنی ایجاد کند، یادآور شد: در این راستا مجموعاً سفر‌ها به مناطق شرقی کشور و استان‌های محروم کشور است، اگرچه در غرب، شمال و جنوب کشور هم استان‌هایی داریم که کمتر برخوردار و محروم هستند، اما در شرق کشور مناطق محروم و محرومیت بیشتر به چشم می‌خورد که تمرکز دولت نیز بر همین بوده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این سفر فارغ از اینکه مباحث اقتصادی و افتتاح برخی پروژه‌های بزرگ مطرح است به این منطقه از خراسان متمرکز شده است تا با حضور دولت و مدیران اجرایی کشور در جهت ایجاد توازن و کم کردن محرومیت‌ها قدم‌هایی برداشته شود و آن رسالت و وظیفه‌ای که جز خدمت‌رسانی به مردم و فراهم کردن رضایتمندی مردم است را تا پایان این دولت در تکمیل حرکت‌ها و اقداماتی که تمامی دولت‌ها در طول ۴۰ سال گذشته داشتند موجبات رضایتمندی را فراهم کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در شرایط حساسی به سر می‌بریم، گفت: بدون هیچ حاشیه‌ای در منطقه بازیگر، تأثیرگذار و سیاست‌گذار اصلی هستیم.

ایران به کانون تهدید منافع آمریکا و غرب تبدیل شده است

وی مطرح کرد: منطقه‌ای که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک منطقه امن محسوب می‌شد و رژیم پهلوی به عنوان ژاندارم منطقه تأمین‌کننده منافع غرب و آمریکا بود امروز تبدیل به کانونی شده که برای عزت و آزادی ملت‌های مسلمان و دفاع از مظلومین قدم برمی‌دارد و منافع آمریکا و غرب را تهدید می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه همان‌گونه که ما برای حفظ منافع ملی و اهداف استراتژیک تلاش می‌کنیم دشمنان نیز به همین شکل حرکت می‌کنند و اقداماتی انجام می‌دهند، اظهار داشت: توانسته‌ایم جایگاه، تأثیرگذاری و تعیین‌کنندگی خودمان را در منطقه روزبه‌روز پررنگ‌تر کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه این امروز رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که مشخص نیست نماینده چه نسل، گروه و دسته‌ای از مردم آمریکاست مدعی می‌شود که برجام منافع آمریکا را تأمین نمی‌کند و سر ما کلاه رفته است، افزود: این ادعا بیانگر این است که این دستاورد، توافق و تعهدی که بین ایران و جامعه بین‌الملل به وجود آمد در حقیقت تهدیدکننده منافع آن‌ها و تأمین‌کننده منافع ماست، به همین دلیل به شدت مورد انتقاد آن‌ها قرار می‌گیرد.

برجام توافق‌نامه‌ای بین ایران و آمریکا نیست بلکه توافق‌نامه‌ای بین ایران و جامعه بین‌الملل است

وی با اشاره به اینکه برجام توافق‌نامه‌ای بین ایران و آمریکا نیست، بلکه برجام توافق‌نامه‌ای بین ایران و جامعه بین‌الملل است که بعد از ۳۰ ماه مذاکره فشرده و کمرشکن به یک فرمول برد برد تبدیل شده است، یادآور شد: در این توافق ما به بخش عمده‌ای از خواسته‌ها، دستاورد‌ها و نیاز‌ها رسیدیم، اما آنچه امروز رئیس‌جمهور آمریکا عنوان می‌کند که در برجام سرش کلاه رفته است مؤید این است که این توافق‌نامه تأمین‌کننده منافع ایران و اهداف استراتژیک ایران بوده و در آینده خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه امروز در منطقه به یک بازیگر اصلی و تأثیرگذار تبدیل شدیم، بیان داشت: هر جا در منطقه که غرب و آمریکا تمایل به حضور داشته و دارد، با یک ایرانی قدرتمند، توانمند، مصمم و با یک ملتی بااراده مواجه می‌شود که به دنبال تهدید منافع غرب و تأمین منافع ملت‌های مسلمان است.

سلطانی فر با بیان اینکه در چهار دهه گذشته به خوبی توانسته‌ایم در تمامی بحران‌ها گلیم خودمان را از آب بیرون بکشیم، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان قسم‌خورده ما دنبال این هستند که حیات جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند.

آمریکا چه در برجام بماند و چه نماند کشور را مدیریت خواهیم کرد

وی با تأکید بر اینکه ما بااقتدار ایستاده‌ایم و برای هر شرایطی خودمان را آماده کردیم، متذکر شد: چه آمریکا در برجام بماند و چه نماند کشور را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و مسائل توسعه مدیریت خواهیم کرد و در سال جاری نیز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را باعزت و اقتدار جشن می‌گیریم و این حرکت توفنده و سازنده و حرکت توسعه کشور باعزت و اقتدار در دهه‌های آینده استمرار پیدا خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تصورم بر این است که هیچ قدرتی در مقابله بااراده یک ملت عزم و عظمت یک ملت نمی‌تواند بایستد و این ملت تصمیم خودش را برای حرکت در ادامه مسیر گرفته است با عزت و اقتدار پیروزی‌های بزرگ‌تری در انتظارش خواهد بود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه تمامی مسائل و مواردی که در این جلسه مطرح و یا به صورت کتبی اعلام شده را پیگیری می‌کنم، اظهار داشت: در حوزه ورزش موارد مطرح شده را به فوریت در دستور کار قرار می‌دهیم.

استخر نیمه کاره کاشمر تا یک سال آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد

وی با اشاره به اینکه تکمیل استخر نیمه‌کاره در دست احداث کاشمر را حداکثر طی یک سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهیم رساند، تبیین کرد: برای شهر‌های ریوش، انابد، کندر و شهرآباد علاوه بر اختصاص تشک کشتی و امکانات ورزشی از مدیرکل ورزش و جوانان استان می‌خواهم که در هر یک از این چهار شهر یک زمین چمن مصنوعی مینی‌فوتبال با امکانات احداث کنند تا حداقل به بخشی از مطالبات و نیاز‌های جوانان پاسخ دهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت‌ها و دستاورد‌های به دست‌آمده در زمینه مشارکت جدی جوانان در امور مختلف به ویژه مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در طول چهار سال گذشته یادآور شد: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان که چهار سال قبل در ارتباط با وزارت ورزش و جوانان کمتر از ۱۰۰ سازمان بوده امروز به مرز ۲ هزار سازمان رسیده و در این راستا نیز گسترش خانه‌های جوان در دستور کار قرار دارد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در زمینه فراهم کردن شرایط مناسب برای ازدواج جوانان رقم ۳ میلیون تومانی تسهیلات در سال ۹۲ در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به ۱۰ میلیون و در سال جاری با دستور رئیس‌جمهور و تصویب مجلس این رقم به سقف ۱۵ میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش یافته است، مطرح کرد: در سال گذشته ۹۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند، به طوری که از یک‌میلیون و ۲۹۰ هزار متقاضی وام قرض‌الحسنه ازدواج، یک‌میلیون و ۱۷۰ هزار نفر از این جوانان وام قرض‌الحسنه ازدواج دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: وام قرض‌الحسنه ازدواج که در سال ۹۲ در کشور ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود در سال گذشته به مرز ۱۲ هزار میلیارد تومان و در سال جاری این رقم به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.