لزوم مدیریت صحیح ارز در کشور

سید تقی کبیری، نماینده آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع یکسان نرخ ارزی در بازار ارز کشور، اظهار کرد: این یک تصمیم اضطراری از سوی بانک مرکزی و دولت بود که برای وضعیت استثنایی بازار ارز گرفته شد.

وی افزود: نرخ ارز به علت فشارهای روانی ایجاد شده در بازار به طور ناگهانی روند صعودی گرفت و بعضا احساس می‌شد؛ شاید این روند صعودی به علت برجام و مسایل پیرامون آن باشد که این طور نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اصل توزیع یکسان ارز در بازار یک تصمیم مهم و صحیح است، اما به نظر می‌رسد باید با یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت و یا میان مدت زودتر به مرحله اجرا می‌رسید تا ما این‌گونه با یک تغییر نگران کننده مواجه نمی‌شدیم.

وی بیان کرد: واقعیت امر این است که طرح‌های ایجاد شده برای کنترل بازار ارز زمانی کارساز خواهد بود که دلالان را شناسایی و صرافان به طور صحیحی مدیریت شوند.

کبیری تصریح کرد: ما نیازمند مدیریت صحیح ارز هستیم و این یعنی باید به طور واقعی به نیازهای ضروری یک جامعه و به طور اساسی به نیازهای تولیدکنندگان، واردکنندگان و حتی معیشت و دانشجویانی که در سفر هستند، توجه کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، گفت: واردات از موضوعات بسیار مهم جهت تأثیر در بازار ارز است که دولت باید به سمت واردات واقعی کشور قدم بردارد نه واردات هر کالایی که مشابه آن نیز در کشور وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت ضروری این روزهای بازار ارز، گفت: باید در این روزهای حساس به سبک گذشته، شاهد واردات بی‌رویه که تأثیر بسیار زیادی در بازار ارز خواهد داشت، نباشیم تا بتوان برای واردکنندگان واقعی بازار ارز خوبی را ایجاد کرد.