آیا خودروسازان داخلی گاو شیرده دولت هستند؟/ از ادبیات ترامپ تا دلسوزی رابین هود!

گروه اقتصادی- پس از نامگذاری سال 97 از جانب رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی ، هر از چند گاهی از گوشه و کنار محافل و مراسم رسمی اخباری مبنی بر تلاش عده ای جهت تخریب و انتقام گیری از صنعت خودروسازی داخلی و همچنین بازخوانی مجدد سناریو های نخ نما شده به گوش می رسد.

به گزارش افکارنیوز، در همین راستا چندی پیش در یکی از خبرگزاری های داخلی گزارش برگزاری مراسمی در دانشگاه تربیت مدرس تهران و سخنرانی حسن شجاعی فرد رئیس پژوهشکده مهندسی خودرو و مدیر طرح پلت فرم ملینا در راستای بررسی (مشکلات –معضلات) حوزه خودروسازی داخلی منتشر گردید.

 در این مراسم شجاعی فرد در جمع دانشجویان به مبحث خصوصی سازی و مشکلات ملموس در صنعت خودرو کشور و نقش خود!! در بررسی قرارداد خودروی ال 90 پرداخته و با انتقاد تند از وضعیت فعلی و وجود مافیای رانت خواری که در مجلس، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر نهادها رخنه کرده اند، دانشجویان را به بسط نشینی و برگزاری اعتراضات خیابانی در مقابل مجلس شورای اسلامی ترغیب نمود! وی همچنین در ادامه انتقاداتش به بیان خاطره ای از گذشته پرداخته و با ادعای همدستی خودروسازان داخلی در واردات خودروهای خارجی، دو غول خودروساز کشور( سایپا و ایرانخودرو) را به گاوهای شیرده دولت تشبیه و هدایت این دو مجموعه را نیز در شان یک چوپان دانست!

حال چند سئوال مهم در این راستا به ذهن خطور می کند که می بایست به آنها پرداخته و در صورت لزوم پاسخی نیز برای آنها ارائه شود.

  1. به چه علت فردی در قامت مدیر یک طرح ملی و رئیس پژوهشکده خودرو در تلاش است تا با پوشیدن ردای گشاد رابین هود ،نقش یک میهن پرست دو آتیشه حامی مردم را بازی کرده و با استفاده از القابی به سبک ترامپ و به بهانه دلسوزی ، روش مدیریتی محل ارتزاق صدها هزار نفر شاغل متخصص و سختکوش درخودروسازی ها را به زیر سئوال ببرد؟
  2. آیا تمام مشکلات کشور فقط در بخش صنعت خلاصه شده و تحریک دانشجویان به اعتراض و بسط نشینی خیابانی  که بی شک موجب تضعیف امنیت اجتماعی است آخرین عامل فشار جهت تولید خودروی ملی است؟
  3. چرا تا امروز گزارشی از سرنوشت 6-7 میلیارد تومان پولی که به بهانه کار تحقیقاتی از دو خودروساز داخلی اخذ شده منتشر نشده و فرافکنی ها تا کی ادامه خواهد داشت؟
  4. افشاگری و شعار دادن های کلیشه ای تا چه اندازه در بهبود وضعیت صنعت خودرو از گذشته تا با امروز تاثیرگذار بوده است؟

 یونس آقازاده