افزایش دوباره قیمت مسکن مهر در پردیس؟

 مسکن مهر در دولت نهم کلید خورد ،طرحی که قرار بود سرپناهی برای متقاضیان شود اما نه تنها تا به امروز این هدف محقق نشده است  بلکه موجب بدهکاری بسیاری از متقاضیان به دلیل افزایش قیمت‌های بی‌رویه نیز شده است.

 انبوه سازان ،افزایش قیمتی درخواست نکرده‌اند

 ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه هیچ درخواست افزایش قیمتی برای پروژه‌های مسکن مهر نداده‌ایم، گفت: از 75 میلیون تومانی که شرکت عمران از متقاضیان دریافت می‌کند اما تنها 56 میلیون از آن نصیب سازندگان و پیمانکاران می شود.

وی با بیان اینکه آورده متقاضیان 33 تا 35 میلیون تومان برآورد شده است ،افزود:با احتساب تسهیلات 40 میلیون تومانی این رقم به 75 میلیون تومان می‌رسد اما شرکت عمران 16 درصد از این مبلغ را به انبوه‌سازان می‌دهد.

رهبر تأکید کرد: شرکت عمران پردیس در این باره اعلام کرده است که 5 تا 6 میلیون تومان از این هزینه‌ها برای آماده سازی و محوطه‌سازی انجام می‌شود در حالی که این هزینه‌ها در ابتدا از طریق دولت تامین شده و  در هنگام تحویل از متقاضیان دریافت می شود.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه یک هزار واحد مسکن مهری که در اختیار انبوه‌سازان بوده  تحویل متقاضیان داده شده است، افزود: 700 واحددیگر  نیز آماده تحویل است که با تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی این واحد‌ها نیز به زودی تکمیل می‌شود.

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی از واحدهای مسکن مهر به صورت ناقص افتتاح می‌شود این در حالیست که تمامی واحد‌های مسکن مهر باید با امکانات کامل به متقاضیان تحویل داده شود.

رهبر گفت:اگر شرکت عمران پردیس دو سال گذشته،هرینه های مورد نیاز سازندگان را به طور تمام و کمال پرداخت می کرد ،واحدهای مسکن مهر مذکور خیلی سریعتر و ارزان تر از شرایط فعلی به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان می شد.

انبوه سازان به جای افزایش قیمت مسکن مهر به دنبال تکمیل واحدها باشند

 شرکت عمران پردیس اعلام کرده‌ است که شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان طی تفاهم‌نامه‌هایی وظیفه احداث و تکمیل 10 هزار واحد مسکن مهر  در شهر جدید پردیس را بر عهده دارد.

شرکت عمران پردیس اعلام کرد پس از گذشت 6 سال ،پیشرفت فیزیکی شرکت سازنده در فازهای 5 و 9 جدید در بخش ساخت حدود 71 درصد و در بخش آماده‌سازی و محوطه‌سازی حدود 28 درصد بوده است که متأسفانه از کلیه فازهای مسکن شهر جدید پردیس عقب‌تر است بنابراین متقاضیان این فازها نباید بیشتر از این در انتظار تکمیل واحد‌های خود باشند.

شرکت عمران پردیس با صراحت اعلام می‌کند که از نظر مدیر عامل و شرکت‌ عمران پردیس هیچگونه افزایش قیمتی پذیرفتنی نبوده و کلیه قیمت‌ها در سال 96 نهایی و به امضای طرفین رسیده است.

این شرکت  از تمامی سازندگان و انبوه سازان درخواست کرده است که اقدام به فعالسازی کارگاه‌های خود کنند و هرچه سریعتر تعهدات قراردادی در بخش ساخت و آماده‌سازی محوطه‌ها را انجام دهند.

گفتنی است ؛کلیه پرداختی‌ها باید بر اساس کارکرد سازنده و با تأیید مشاوران انجام شود، بر اساس اطلاعات دریافتی این مبالغ به صورت کامل پرداخت شده است و این شرکت بابت کارکرد هیچگونه طلبی ندارد. قیمت تمام شده واحدها در سال گذشته نهایی شده و مبالغ کامل در ازای تکمیل واحد‌ها پرداخت می شود در نتیجه منابع مالی در ازای ارائه صورت وضعیت و کارکرد مورد تأیید دستگاه نظارت باید پرداخت شود نه در قبال خواسته و ادعای سازندگان.

بر اساس این گزارش امیدوار هستیم مسکن مهر پردیس که به عنوان یکی از بهترین پروژه‌های مسکن مهر به شمار می‌رود هرچه سریعتر بدون افزایش قیمت ،تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود زیرا که  بسیاری از متقاضیان دیگر قادر به پرداخت هزینه های اضافی نیستند.