نفت ارزان شد

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت ۲۶ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۷۷ دلار و ۲۴ سنت معامله شد. نفت وست تگزاس آمریکا هم با افت ۲۱ سنتی بشکه‌ای ۶۸ دلار به فروش رفت. 

در گروه فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین تنها یک سنت افزایش یافت و گالنی ۲۱۸ هزار و ۴۳ سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز در این‌باره نوشت: قیمت نفت امروز پس از افزایش‌های روز گذشته کاهش یافت چرا که سرمایه‌گذاران چشم‌انتظار افزایش قابل توجه ذخایر نفت خام آمریکا هستند از سوی دیگر احتمال می‌دهند که کشورهای عضو اوپک در نشست آتی خود در ماه ژوئن سقف تولید نفت را افزایش خواهند داد.

آمارهای گروه صنعتی نفتی آمریکا (API) این در حالی است که ذخایر جهانی کاهش یافته است اما حجم ذخایر آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ می با یک میلیون بشکه افزایش به ۴۳۴.۹ میلیون بشکه رسیده است.

همچنین آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم قرار است امروز جزئیات دقیق‌تری از ذخایر نفت آمریکا را منتشر کند.

براساس این گزارش امکان افزایش سقف تولیدات کشورهای اوپک و غیراوپک نظیر روسیه در کانون توجه سرمایه‌گذاران  قرار گرفته است.

عربستان و روسیه درباره تولید یک میلیون بشکه کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک بحث و بررسی کردند.

پیش از این کشورهای اوپک و غیر اوپک متعهد شده بودند تا تولیدشان را تا پایان سال ۲۰۱۸ به میزان ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند اما قرار است در نشست ۲۲ ژوئن اوپک با توجه به خروج آمریکا از برجام درباره ادامه یافتن یا نیافتن این توافق بحث و بررسی شود.

در این زمینه ANZ بانک اعلام کرده است در حالیکه قرار است نشست اوپکی‌ها ۳ هفته دیگر برگزار شود قیمت‌های نفت به تیتر روزنامه‌ها حساس‌تر است.