نارضایتی نمایندگان مجلس از روند واگذاریهای دولت

غلام محمد زارعی در خصوص روند خصوصی‌سازی‌ها در سطح کشور، اظهار داشت: روند خصوصی‌سازی‌ها را نمی‌توان راضی کننده دید، زیرا در واگذاری‌ها ارتباطات و سهل‌انگاری‌هایی وجود دارد  که به سرمایه‌های ملی و بیت‌المال خسارت وارد کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خصوصی‌ سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی ضرورتی است که می‌تواند به تولید ملی کمک کند، گفت: با اجرای صحیح خصوصی‌سازی‌ها منابعی که در حوزه‌های دولتی به دلیل سوء و یا ضعف مدیریت مصرف می‌شود به بخش‌‌های دیگر منتقل می‌گردد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند با مدیریت بهتر اشتغال و تولید واحدهای صنعتی را حفظ کند، ادامه داد: در این مقطع واگذاری نیاز به تجدیدنظر و بازنگری داریم تا اشکالاتی که در حوزه واگذاری وجود دارد به حداقل برسد و یا اینکه از بین برود.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه باید اهداف اصل 44 قانون اساسی با ماهیت اصلی خود یعنی کم کردن بار مالی دولت و انتقال به بخش خصوصی تحقق پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید چارچوب‌های دقیق‌تری برای واگذاری‌ها تعریف شود، به‌صورت مثال طرح‌هایی وجود دارند که با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آنها واگذار شده‌اند.