عزیزی: تیم اقتصادی دولت ضعیف است

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی، امروز(سه شنبه 29خرداد) در صحن علنی پارلمان، با اشاره به مذاکرات مسئولان وزارت خارجه با کشور‌های اروپایی درباره برجام،گفت: باید در مذاکرات با اروپایی‌ها تضامین لازم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فضای عرصه بین‌الملل هم اکنون حکایت پلیس خوب و پلیس بد را دارد، افزود: آنچه اکنون چاره جمهوری اسلامی است، اتکاء به درون و حفظ وحدت تحت رهبری عمود خیمه نظام، مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم ابهر در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: باید قبول کنیم که وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت خوبی نیست؛‌ بازار ارز و مسکن آشفته و بازار خودرو افتضاح است. ارگان‌های نظارتی چه می‌کنند؟

 عزیزی در همین زمینه افزود: سازمان تعزیرات حکومتی برای میوه‌فروش و بقال به خاطر گران‌فروشی و احتکار جریمه‌های قابل توجه و حتی پلمپ اعمال می‌کند اما آیا در بحث خودرو و عدم ارائه خودرو به بازار توسط خودروسازان که باعث ایجاد بازار سیاه شد ورودی کرده است؟

وی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: آقای روحانی از آن روز که جنابعالی با خنده‌های زیبا در برنامه تلویزیون گفتید قیمت ارز حباب است مردم نخرند، اشتباه نکنند و قطعا قیمت پایین می‌آید کمتر از 6 ماه می‌گذرد نه تنها قیمت ارز پایین نیامد بلکه از دو برابر هم گذشت. مردم نگرانند. یک بار دیگر به تلویزیون بیایید و با یک خنده دیگر دلار را به مرز 10 هزار تومان برسانید.

نماینده مردم ابهر در مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت ضعیف است و سیاست مدونی برای نظام پولی و بانکی نداریم، تصریح کرد: آقای روحانی! آیا خبر دارید در بازار سیاه خودرو قیمت برخی خودروهای مونتاژ داخل تا مرز 70 میلیون تومان رسیده است؟ آیا از وضعیت مسکن مطلع هستید؟ یا فقط اظهارات وزیر مسکن‌تان که می‌گوید افزایش قیمت مسکن سیاسی است را می‌شنوید؟

عزیزی ادامه داد: آقای رئیس،‌ نمایندگان و آقای رئیس‌جمهور! هیچ فکر کرده‌اید که اگر خداوند متعال احمدی‌نژاد را نمی‌آفرید الان باید مشکلات کشور را به گردن چه کسی می‌انداختیم؟ از انداختن مشکلات به گردن دیگران بپرهیزیم و از این کار دست برداریم. مشکلات را به صورت واقعی ببینیم و برای حل آنها متحد شویم.

وی تاکید کرد: از آمارسازی و آمارپردازی برای اشتغال بپرهیزیم، چرا در خصوص مشاغل از دست رفته حرفی نمی‌زنیم؟ چرا قبول نداریم که وضعیت کارخانجات اورژانسی شده است.