کابینه در حوزه اقتصاد و صنعت باید تغییر کند/ وقتی رئیس بانک مرکزی برنامه ندارد، باید تغییر کند

گروه اقتصادی- اسداله قره خانی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور بد و نگران کننده است، افزود: گرانی ها بخصوص گرانی سکه، ارز و خودرو برای کشور مشکل ساز شده و دولت باید سریعا در این زمینه ورود کرده و بازار را سامان دهد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در این وضعیت فعالتر عمل کند، افزود: هیچ مدیریتی در عرصه اقتصادی وجود ندارد. اگر وزیری کارایی ندارد، رئیس جمهور باید وی را تغییر دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: وقتی رئیس کل بانک مرکزی کارایی ندارد و نمی تواند بازار را کنترل کند و برنامه قوی و منسجمی برای مدیریت بازار ارز، سکه و وظایف مربوطه ندارد، رئیس جمهور باید وی را تغییر دهد.

قره خانی تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهور در گذشته در برخی حوزه ها از جمله حوزه فرهنگی تغییراتی انجام داد، با توجه به شرایط بد اقتصادی فعلی کشور، باید در تیم اقتصادی دولت هم تغییراتی ایجاد کند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت بازار تاکید کرد: در حال حاضر عامه مردم نسبت به وضعیت بد اقتصادی معترض هستند .

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: پنچ سال از عمر دولت گذشته و نتیجه عملکرد دولت وضعیت کنونی اقتصادی در کشور است.

قره خانی افزود: گر چه برخی شیطنت های خارجی وجود دارد اما نباید چالش ها این قدر عمیق می شد. دولت باید بازار را کنترل و ساماندهی می کرد.

وی با بیان اینکه کابینه و بخصوص تیم اقتصادی و صنعتی دولت باید تغییر کند و ترمیم شود، گفت: امیدواریم با ترمیم کابینه و تغییر برخی وزرا و تیم اقتصادی دولت، وضعیت معیشتی مردم و همچنین بازار ساماندهی و جلوی گرانی ها گرفته شود.