موج سواری سودجویان اقتصادی روی ندانم‌کاری برخی مدیران دولتی

دادستان تهران آقای جعفری دولت آبادی در نشست خبری خود از تعیین تکلیف چند پرونده اقتصادی صحبت کردند و در ضمن سخنان خود به مطلبی اشاره کردند که این روزها نقل مجالس است. به گفته ایشان انحصار حجم سکه فروخته شده با منطق عدالت ناهمخوان است. دولت برای جذب نقدینگی در مدت اخیر اقدام به فروش سکه در سطح گسترده کرد و خریدار اول 38 هزار سکه، نفر دوم 23 هزار عدد و نفر سوم نیز چهار هزار و اندی سکه خریداری کرده است. وقتی تیم اقتصادی دولت همانند حجره نشین‌های دوره قاجاریه طرح و برنامه اقتصادی دارد، آیا امیدی به برون رفت از وضع موجود می‌رود؟
تیم اقتصادی دولت در حوادث ارزی اخیر با کدام کارت بازی کردند و چگونه صندوق ارزی بانک مرکزی را چند قفله کردند که ارز نزدیک به 4 هزار تومانی در کوتاه مدتی به هشت هزار تومان رسید و خنده‌دار به بهانه جمع‌آوری نقدینگی از بازار بیش از 7 میلیون سکه بهار آزادی به قیمت زیر دو میلیون تومان فروختند و امروز قیمت سکه به مرز 3 میلیون تومان رسید یعنی خریداران سکه که به گفته دادستان محترم تهران یک نفر 38 هزار سکه خرید در یک معامله هر سکه سودی یک میلیون تومانی بردند. 
آیا توقع دارید من کشاورز باز هم طاقت بیاورم و با بانک و تأمین اجتماعی و اداره کار و اداره دارایی سر و کله بزنم و سرپا بمانم یا مانند دوستم با فروش املاک آباء و اجدادی در صف خرید سکه و ارز دعاگوی از ما بهتران باشم. از قول رئیس کل بانک مرکزی در مورد ارز در فضاهای مجازی خواندیم که او نمی‌داند چه کار کند. وقتی رئیس بانک مرکزی نمی‌داند چگونه تصمیم بگیرد طبیعی است که تصمیماتی از این دست گرفته می‌شود که یک نفر بتواند 38 هزار سکه خریداری کند و سودی معادل حقوق هزاران کارگر را یک شبه به جیب بزند.