ربیعی: دنیا نمی‎تواند بدون نفت ایران سپری شود

علی ربیعی،وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی از هفت هزار میلیاردتومان طرح اشتغالی در بانک ها خبر داد و گفت:درحال حاضر هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است.

 وی بااشاره به اینکه برنامه های ویژه برای اشتغال داریم گفت: در حال حاضر هفت هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزا در بانک ها داریم و تا امروز هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات عقد قرارداد شده و تسهیلات پرداخت شده است.

 ربیعی با تأکید بر اینکه تسهیلات تصاعدی افزایش می یابد اظهار داشت:در بسته حمایتی دولت مبحث ما سیاست های پولی و سرمایه های سرگردان جامعه است تا نقدینگی جهت مثبت پیدا کند. در این دوره در بورس به شدت برنامه ریزی داریم ودولت می خواهد سهام های سودآور را در بورس عرضه کند.

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سه هزار و 800 میلیارد تومان درحال توزیع است گفت:به دنبال این هستیم که بازنشستگان و کارگران به سهولت سهامدار شوند و خود در این مسئله ورود پیدا کنند. یکی از سیاست های ما مراقبت از زندگی مردم و سیاست رفاهی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب  مبنی بر اینکه این تأکیدات مانع از افتادن مردم در تله فقر شد و کمیته خاصی در این مسئله تشکیل دادیم افزود: قصد داریم نیازهای اولیه زندگی مردم تا دهک های هفتم و هشتم را پرقدرت تامین کنیم.

* دنیا نمی تواند بدون نفت ایران سپری کند

وی با بیان این که در این بسته نیازهای 6 تا هفت دهک خانوارها آسیب نخواهد دید،افزود: بحث فروش نفت برای ما مهم است در هر صورت ما نفت مان را به فروش می رسانیم و دنیا نمی تواند بدون نفت ما سپری شود.

ربیعی گفت: تجربه نشان داده با تحریم های مختلف جلوی فروش نفت ما گرفته نشده است و در این زمینه موفق خواهیم شد.

*مزایای پرداخت بیمه کشاورزی و روستایی

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: قصد داریم با حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از بیکاری به سمت ایجاد یک میلیون شغل برویم.به سمت شرکت های متوسط و خرد خواهیم رفت و حفظ صنعت و سرمایه گذاری بالا در دستور کار قرار دارد و زنجیره ای کردن شرکت ها کوچک و متوسط از سیاست های ماست. روستاییان با مزایای صندوق بیمه کشاورزی و روستایی آشنا نیستند،این مسئله نیاز به فرهنگسازی دارد و می خواهیم سالمندی و فقر از هم فاصله بگیرد.

ربیعی با بیان اینکه  طرح اشتغال روستایی برای این بود که آب و خاک را حفظ کنیم معیشت روستا حفظ شود و آینده زندگی روستاییان تغییر کند گفت:افراد با 10 سال پرداخت می توانند تضمینی برای زندگی آینده داشته باشند و این بیمه می تواند برای زندگی بهتر در روستا کمک کند.