برق ادرات دولتی هم قطع می‌شود

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست خبری امروز (دوشنبه 25تیرماه) با اشاره به وضعیت خاموشی در کشور اظهار کرد: تا پایان هفته نیروگاه برق حرارتی با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات وارد شبکه می شود و از سوی دیگر طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی هفته‌های آتی دما نیز کاهش می‌یابد که می‌تواند در کاهش خاموشی‌ها موثر باشد.

معاون وزیر نیرو در امور برق انرژی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت برق تصریح کرد: سرمایه گذاری در نیروگاه سیریک بندرعباس با شرکایی از کشور چین و روسیه در حال اجراست و شرکت توزیع برق مادر حرارتی با اصلاحیه‌ای سعی در اجرای قرارداد یونیت دارد.

وی با اشاره به قطع برق برخی از ادارات بیان کرد: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر نظارت بر میزان مصرف برق ادرات دولتی در گام اول با قطع سیستم‌های سرمایشی بعد از ساعت اداری و در ادامه با بررسی قبوض ادارات در آخر تیرماه و مقایسه آن با سال گذشته در صورت عدم صرفه‌جویی برق این ادرات قطع خواهد شد.

حائری با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای مشترکان پر مصرف، تصریح کرد: با عبور از پیک مصرف، وزارت نیرو در پی آن است که الگوی مصرف متناسب با هر منطقه را تبین کند و با مشترکانی که بیشتر از الگوی برق، مصرف دارند افزایش قیمت برق را ارائه دهد.