سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندی ها در چابهار

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست معاونان وزارت راه و شهرسازی در فرمانداری چابهار اظهار کرد:هندی ها به زودی با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری به طور رسمی فعالیت خود را در بندر چابهار آغاز می کنند. این سرمایه گذاری توسط شرکت ipgl انجام می شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هم اکنون بندر چابهار پاسخگوی حجم حمل و نقل و ترانزیت کالا نیست، خاطرنشان کرد: بندر شهید بهشتی پس از تکمیل سه فاز بعدی به ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷۷ میلیون تن خواهد رسید.

راستاد بر روان سازی ترافیک و حمل و نقل آسان و تردد کامیون ها تاکید کرد و افزود: مهمترین نیاز بندر تکمیل هرچه سریعتر راه آهن چابهار - زاهدان است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، چهار قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان امروز در بندر چابهار امضا شد.

راستاد ادامه داد: این قراردادها در زمینه ساخت مخازن فرآورده های نفتی، جمع آوری مواد زائد کشتی ها، ساخت مخازن نگهداری LPG و ساخت انبار چند منظوره است.

وی امضای تفاهم نامه پالایشگاه به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را از دیگر برنامه های امروز عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: علاوه بر این قراردادها، کلنگ بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه موادمعدنی کشور نیز در بندر چابهار به زمین زده شد.

راستاد تصریح کرد: با سرمایه گذاری انجام شده در بندر چابهار شاهد تحول در حمل و نقل و ترانزیت خواهیم بود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: چابهار یکی از نقاط راهبردی است که مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار دارد.

غلامرضا مجیدی بر حل مشکلات برق حاشیه نشینان، تکمیل راه آهن، ساخت کمربندی در محدوده بنادر و تکمیل زیرساخت های گردشگری و حمل و نقل چابهار تاکید کرد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی و استانی به منظور شرکت در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری، کلنگ زنی و افتتاح طرح های سرمایه گذاری، بازدید از مناطق حاشیه شهر، زمین فرودگاه بین المللی و راه آهن چابهار- زاهدان به بندر چابهار سفر کرده اند.

معاونان وزیر راه و شهرسازی و تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه چهارشنبه شب در فرودگاه کنارک مورد استقبال سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار قرار گرفتند.

چابهار در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان واقع شده است.