واکنش معاون ربیعی به استیضاح آقای وزیر

 احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه پایش شب گذشته در پاسخ به اینکه پیش بینی شما از نتیجه استیضاح چیست؟ گفت: امیدوارم هر چه خیر مردم است پیش آید، خود ربیعی زیاد نگران نیست . این استیضاح خیلی تعجب آور است .من فکر نمی کنم در تاریخ پارلمانی ایران این مورد وجود داشته باشد که یک وزیر در یک سال سه بار از مجلس رای اعتماد گرفته باشد ، نمی دانم در چند ماه گذشته چه اتفاقی در اقتصاد افتاده که مقصرش وزارت کار بوده که در حال حاضر مجلس ربیعی را برای پاسخگویی و استیضاح به مجلس فراخوانده است .

وی گفت: من خودم نماینده بودم وقتی می خواستیم وزیری را استیضاح کنیم یک جزوه 50 – 60 صفحه ای برای آن وزارت می فرستادیم و مشکلات و محورهای استیضاح را ریز به ریز می نوشتیم ، الان یک صفحه سوال برای ما فرستاده شده و ما نمی دانیم عمق این سوالات چیست.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: استیضاح قبلی را که مرور کردیم، فقط یک نماینده بود که با عدد و رقم صحبت کرد که آن اعداد و ارقام نیز قابل تامل است، در استیضاح کنونی سوالاتی که برای ما فرستاده شده کلی است و هیچ استدلالی ندیدیم ، آنقدر این سوالات و موارد استیضاح کلی و مبهم است که باید برویم در صحن مجلس و تازه ببینیم جریان چیست .

میدری گفت: خیلی وقت ها منطق صحیح و خواسته درستی از طرف نمایندگان وجود ندارد. ولی این قضاوت را به نماینده ها واگذار می کنم که تصمیم بگیرند استدلال و خواسته کدام نماینده صحیح است .

این اقتصاددان افزود : از آنجایی که نماینده ها محل رجوع مردم هستند و مردم دنبال شغل هستند و اسم این وزارتخانه کار است به ما رجوع می کنند البته باید بدانیم ایجاد شغل به کل اقتصاد مربوط است و نه وزارت کار .