پاکستان کشف میدان عظیم نفتی در مرز ایران را تکذیب کرد

 منابع خبری اعلام کردند که وزارت انرژی پاکستان ادعای اغراق آمیز سرپرست امور دریایی و امور خارجه این کشور مبنی بر کشف یک میدان نفتی عظیم در مجاورت مرز پاکستان- ایران توسط غول نفتی آمریکا-«اِکسون موبیل»- را تکذیب کرد.

چند تن از مقامات ارشد در وزارت انرژی پاکستان به شرطِ عدم افشای نام خود، به روزنامه پاکستان تودی گفتند که وزارت انرژی این ادعای اغراق آمیز و غیرقابل باور «عبدالله حسین هارون» را که مدعی شده بود غول نفتی آمریکا به کشف ذخایر عظیم نفتی در پاکستان- ذخایری به مراتب بزرگتر از ذخایر نفتی کویت- نزدیک شده است، رد می کند.

این مقامات وزارت انرژی پاکستان همچنین اعلام کردند که نه تنها مجوزی برای اکتشاف میادین نفت و گاز به شرکت اکسون موبیل اعطاء نشده است؛ بلکه این شرکت نفت و گاز چندملیتی- آمریکایی در حال حاضر به اجرای عملیات حفاری در خاک پاکستان اشتغال ندارد.

این مقامات همچنین گفتند که سرپرست وزارت خارجه در مورد موضوعی حساس که نیازمند تحقیق و استعلام است، اظهاراتی غیرمسئولانه بیان کرده است که بر مشکلات این وزارتخانه، نیروهای اطلاعاتی و وزارتخانه های مرتبط می افزاید.

گفتنی است که پایگاه خبری «اویل پرایس» روز سه شنبه به نقل از وزیر امور دریایی و امور خارجه پاکستان- عبداله حسین هارون- اعلام کرد که شرکت اکسون‌موبیل آمریکا به مراحل نهایی کشف یک میدان نفتی عظیم در پاکستان- در نزدیکی مرز ایران- نزدیک شده است و پیش بینی می شود که این میدان بیش از میادین نفتی کویت ذخایر نفتی داشته باشد.

 

کد خبر