صحبت های وزیر کشور  در مورد ارز

نخستین همایش ملی تشکل های اقتصادی ایران،راهبران توسعه همزمان با روزتشکل های اقتصادی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت،مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی،حمیدرضا فودلادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

رحمانی فضلی در این مراسم  اظهار کرد: شآن نزول وزارت کشور در این جلسه از جهت تشکل ها و اقتصادی بوده که مبنای این کار نیز موضوع امنیت است که به وزارت کشور باز خواهد گشت،ما چند روز گذشته با جمعی از تولید کنندگان و تشکل های سیاسی و اجتماعی جلسه ای داشتیم که مباحث خوبی در آنجا مطرح شد.

وزیر کشورافزود:به همت قانون و قانونداری از بعد کمی هیچ کمبودی نداریم و حدود هشت هزار تشکل ثبت شده داریم،اما واقعا ما تا چه اندازه این تشکل ها را قبول داشته و به آن ها مسئولیت می دهیم، و این تشکل ها امروز تا چه اندازه به جایگاه خود باور دارند.

وی  با اشاره به وقایع اقتصادی اخیر گفت: بنا بود در آن شرایط متناسب با تحلیل ها حرکت های مناسبی را انجام دهیم اما تصمیم های دوباره منجر به انجام سیاست های جدید شد که در بحث نظام ارزی به تامین ،تخصیص، مصرف و نظارت به منابع توجه  شده است که برخی دوستان در این زمینه کم کاری کردند.

وی با اشاره به رتبه بندی تشکل های اقتصادی و واگذاری مسئولیت به آن ها اظهار کرد:در حال حاضر باید به موضوع مشارکت مردم باور و ایمان داشته باشیم.وزارت کشور در حوزه تشکل ها مراحل اخذ مجوز را با سرعت انجام داده و به توانمند سازی و نظارت توجه داشته است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد:وزارت کشور در بخش هماهنگی به عنوان ستاد و در حوزه اجرا در استانداری ها مشغول به فعالیت بوده ولی ایران با توجه ظرفیت هایش هنوز جایگاه اقتصادی مناسبی ندارد که محوریت این کار باید با مردم و بخش خصوصی باشد.