قطار تهران - آنکارا راه‌اندازی می‌شود

میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اشاره به راه‌اندازی قطار گردشگری سوادکوه، گفت: خوشبختانه این قطار مورد استقبال بسیاری از مردم و مسافران قرار گرفته و هر پنجشنبه و جمعه مسافران را یک روزه در مسیر تهران- سوادکوه جابه‌جا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای شهرهایی از جمله همدان و زنجان قطار گردشگری راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: اوایل امسال قطار گردشگری اهواز تنگه پنج را راه‌اندازی کردیم که این قطار هر هفته مسافران را جابه‌جا می‌کند و مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

 موسوی از راه‌اندازی مجدد قطار جدید تبریز- وان ترکیه خبر داد و گفت: در گذشته این قطار گردشگری به وان ترکیه وجود داشت که متأسفانه به دلیل مشکلات امنیتی حرکت این قطار متوقف شده بود، اما با مذاکرات صورت گرفته با راه آهن ترکیه حرکت این قطار از سر گرفته شد.

معاون مسافری راه آهن افزود: با مذاکراتی که با راه آهن ترکیه داشتیم کارهای عمرانی قطار تهران- آنکارا در حال انجام است و به زودی این قطار راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی قطار گردشگری جلفا خبر داد و گفت: تور یک روزه با همکاری سازمان منطقه آزاد انجام شده و مسیر جلفا از طریق این قطار گردشگری میزبان مسافران خواهد بود.