خبری خوش برای همه نانوایی ها

یزدان سیف اظهار کرد: در هر ماه 2 هزار فقره از این تسهیلات به صاحبان نانوایی ها پرداخت می شود تا نانوایی ها بهداشتی تر شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، در مورد غنی سازی نان نیز گفت: غنی سازی نان در دستورکار است و از آنجایی که مشتری قدرت انتخاب آرد را ندارد، آدر نانوایی ها با برخی مواد مانند آهن و اسید فولیک غنی سازی می شود اما غنی سازی آرد با ویتامین D با توجه به اینکه ممکن است برخی مردم نسبت به آن آلرژی داشته باشند و موجب مسمومیت شود، انجام نمی شود.

سیف در خصوص غنی سازی سایر مواد غذایی حاوی آرد اظهار داشت: آرد برخی از محصولات که مشتری ها قدرت انتخاب دارند مانند ماکارونی، قابلیت غنی سازی 100 درصدی دارد که البته زیرنظر وزارت بهداشت انجام می شود.

خرید آرد نانوایی ها از طریق سامانه های بانک سپه

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران 24 دی امسال در جشنواره عکس خوشه از عملیاتی شدن سامانه آرد از شهریور امسال خبر داد و گفت: با توجه به توافق انجام شده، از شهریور امسال خرید آرد ازجانب نانوایان از کارخانه‌ها به‌ واسطه سامانه‌های بانک سپه امکانپذیر خواهد بود.

وی افزود: امضای این تفاهم نامه در ادامه روند رو به رشد همکاری این شرکت با بانک سپه بوده و قرار است بانک سپه ماهانه به 2هزار نفر از نانوایان تسهیلات 15 میلیون تومانی پرداخت کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از شهریور امسال خرید آرد از طریق سامانه بانک سپه فراهم خواهد شد، گفت: همه صنوفی که از کارخانه‌ها آرد خریداری می‌کنند، باید با مراجعه به بانک سپه نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه بانک مذکور اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از شهریور امسال شاهد خرید و فروش آرد در سامانه بانک برای مصارف صنف و صنعت و آزادپز خواهیم بود. اکنون بدون احتساب واحدهای نانوایی صنعتی، حدود 90 هزار واحد نانوایی سنتی در کشور فعال است که بیش از 93 درصد نان کشور را تولید می کنند و 30 هزار واحد، مازاد بر نیاز است. سرانه مصرف سالانه نان برای هر ایرانی حدود 170 کیلوگرم است و ایران جزو 5 کشور نخست مصرف کننده نان در دنیا به شمار می آید.