2 شرکت چینی به دنبال قراداد با ایران

 در حالی که دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران که با محوریت نفت است نزدیک شده، برخی شرکت‌ها و کشورها اعلام می‌کنند که قطع خرید نفت از ایران به ضررشان تمام خواهد شد.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد سینوپک گزارش داده در صورت قطع خرید نفت از ایران پالایشگاه‌های این کشور به شدت متضرر خواهند شد.

این مقام ارشد سینوپک در نخستین اظهاراتش درباره تحریم آمریکا علیه ایران گفته است برخی از پالایشگاه‌های پایین‌دستی ما برای نفت ایران طراحی شده است.

«هانگ ونشنگ» قائم مقام شرکت شیمیایی و پتروشیمی چین اعلام کرد: اگر ما واردات‌مان را متوقف کنیم منافع‌مان به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که هفته گذشته رویترز گزارش داد شرکت‌های «ژوهای ژنرونگ» و «سینوپک» اقداماتی را برای تضمین نفت خام مورد نیازشان در نظر دارند و به دنبال توافقاتی طولانی‌مدت با شرکت ملی نفت ایران هستند که حمل و نقل محموله‌ها با تانکرهای شرکت ملی نفت ایران انجام خواهد شد.

همچنین هانگ اعلام کرده که جنگ تجاری بین آمریکا و چین تاثیر بسیار محدودی در منافع این شرکت خواهد داشت.

هانگ گفت: سینوپک انتظار دارد طی سه سال آینده میزان خروجی نفت خامش نوسان نداشته باشد.

سینوپک همچنین رشد بسیار زیادی در تولید گاز طبیعی انتظار دارد.

به گزارش فارس، شرکت سینوپک چین توتال فرانسه قراردادی را برای توسعه میدان گاز پارس جنوبی امضا کرده‌اند که هفته گذشته توتال طی بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که از این قرارداد خارج می‌شود.

پیش از این مطرح بود در صورتی که توتال به قرارداد خود پایبند نباشد شرکت سینوپک اجرای کامل قرارداد را به عهده خواهد گرفت.