استقبال رئیس کل بانک مرکزی از نظرات متفاوت اقتصاددانان

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی نوشت: پیچیدگی مشکلات اقتصادی در شرایط حساس و خطیر امروز کشور و تنوع مسائل اقتصادی مرتبط با وظایف بانک مرکزی در حوزه ارزی، پولی، بانکی در ابعاد داخلی و بین‌المللی، استفاده از نظرات و دیدگاه‌های اقتصاددانان و صاحب‌نظران با افکار و نظرات متفاوت را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

البته جمع‌بندی دیدگاه‌های متنوع و بعضاً مغایر و تبدیل آن به سیاست‌های مطلوب کشورمان، با وجود حجم عظیم نقدینگی، ناترازی وحشتناک برخی از بانک‌ها و پیچیدگی‌های تأمین و انتقال ارز و طلا در شرایط تحریمی کاری است بس مشکل.

به عزیزانی که بعضاً به اشتباه در مورد استفاده از مشاوران اقتصادی با دیدگاه‌ها و خط فکری خاص ابراز نگرانی می‌کنند این اطمینان را می‌دهم که در پیش برد امور و سیاست‌گذاری در بانک مرکزی، ضمن تکیه بر نظرات خیل عظیم کارشناسان و مدیران توانمند بانک مرکزی، از نظرات تمامی گرایش‌های فکری از دانشگاه‌ها و مراکز مختلف استفاده کرده و خواهم کرد.

سابقه ۲۵ سال تدریس، تحقیق و پژوهش و اقتصاد کلان و سیاست‌های پولی و بانکی در دانشگاه تهران و تجارب اجرایی مکمل آن و از همه مهم‌تر لطف خداوند، حقیر را یاری می‌دهد که تصمیمات را برمبنای خرد جمعی و مصالح و منافع ملی اتخاذ کنم.