سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت برق با صرفه‌جویی

 غلامرضا خوش خلق در نشست خبری با اشاره به اینکه برق منطقه‌ای تهران مسئولیت تامین برق شهر‌های تهران، قم و البرز را بر عهده دارد، گفت: این سه شهر بالغ بر ۱۸ میلیون نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش خود دارند.

وی افزود: شهر‌های ذکر شده ۲۵ درصد مشترکان کل کشور را که بالغ بر ۸ میلیون و ۴۰۹ هزار مشترک است را در حوزه عملیاتی خود دارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در ادامه خاطر نشان کرد: ۲۰ درصد از تاسیسات برق کل کشور در تهران قرار دارد که براساس آن حدود ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در برق منطقه‌ای است.

خوش خلق با بیان اینکه پیک مصرف در تهران ۱۰ هزار و ۱۸۲ مگاوات بوده عنوان کرد: این رقم نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اوایل اجرا هدفمندی یارانه‌ها رشد مصرف برق به رقم صفر رسید، خاطرنشان کرد: در سال اول هدفمندی یارانه‌ها به دلیل گران شدن قیمت برق مردم میزان مصرف خود را مدیریت کردند که باعث رشد منفی ۹ درصدی شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه رشد مصرف آب و برق به دلیل قیمت پایین آن است، گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی باعث کاهش اتلاف منابع برای سرمایه گذاری‌های جدید می‌شود.