واحد‌های مسکن مهر پردیس چشم‌ انتظار پکیج‌های گاز هستند

سعید غفوری مدیر عامل شرکت عمران پردیس در آیین افتتاح 5 هزار و 20 واحد مسکن مهر با اشاره به اینکه امروز باید بیش از  5 هزار واحد مسکن  مهر را در شهر جدید پردیس به بهره‌برداری می‌رساندیم گفت: متأسفانه به دلیل شرایط مالی خاص و نبود خدمات زیر بنایی و روبنایی تکمیل این واحد‌ها به  تأخیر افتاده است.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم با کمک‌های مالی و تهاتر زمین‌ها بخشی از کمبود منابع مالی در این واحد‌ها را تأمین کنیم.

غفوری با اشاره به اینکه همچنان منتظر تخصیص یارانه‌های خاص به واحد‌های مسکن مهر پردیس هستیم گفت: در مرحله اول مقرر شده بود که 15 میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیرساختی ارائه دهند که تا به این لحظه هیچ منابعی پرداخت نشده است.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس از تخصیص صد میلیارد تومان نقدینگی خاص برای پردیس از سوی نماینده‌های تهران خبر داد و گفت:مقرر شده بود که این صد میلیارد تومان در قالب دو اعتبار 50 میلیارد تومانی پرداخت شود که یکی از این 50 میلیارد تومان در اواخر مرداد ماه پرداخت شده اما هنوز 50 میلیارد تومان دوم در مراحل اداری باقی مانده  است.

وی یادآوری کرد: پیمانکاران به دلیل ایجاد نوسانات ارزی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی این مبلغ را که در قالب اوراق قراردادهای دو ساله پرداخت می‌شود را قبول نمی‌کنند.

غفوری در ادامه به افتتاح سه باب مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر پردیس اشاره کرد و گفت: تا پایان سال 15 مدرسه دیگر در قالب مشارکت با بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس همچنین از آغاز پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی  خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل تکمیل محلات ارائه خدمات مذهبی، آموزشی، ورزشی و فضاهای تجاری است که میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها 10380 میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: پروژه معروف دادمان نیز با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با سرمایه‌گذاری 650 میلیارد تومان نیز کلید می‌خورد.

غفوری از عدم تحویل پکیج‌ گاز از سوی شرکت‌های معروف برای واحد‌های مسکن مهر پردیس خبر داد و گفت: متأسفانه واحد‌های مسکن مهر پردیس در فاز 11 هم اکنون به دلیل نداشتن پکیج گاز امکان بهره‌برداری ندارند.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس تأکید کرد: نصب پکیج گاز جزو تعهدات شرکت عمران است و اگر وجود نداشته باشد اداره گاز مجوز بهره‌برداری را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیمانکاران این فاز هزار و 60 پکیج را از یک شرکت معروف ایرانی پیش خرید کرده بود گفت: متأسفانه به دلیل افزایش قیمت ارز این شرکت پکیج‌ها را تحویل نمی‌دهد و همین موضوع مشکلات بسیاری را برای پیمانکاران ایجاد کرده است.

غفوری بیان کرد: در مرحله اول این شرکت پکیج‌ها را با چندین برابر قیمت به فروش می‌رساند اما هم اکنون از تحویل آن‌ها خودداری می‌کند.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس به متروی تهران – پردیس اشاره کرد و گفت: ساخت این مترو در گرو تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه است و تا زمانی که بودجه لازم را تخصیص ندهد کلید نمی‌خورد.

وی در پایان گفت: بودجه لازم برای مترو 2 هزار میلیارد تومان است که از محل تهاتر زمین‌ها می‌توانیم ساخت آن را آغاز کنیم.