عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران: دلار به نرخ واقعی خود می‌رسد

«محمدعلی صدیقی» در خصوص علت ریزش شدید نرخ ارز در یک روز، اظهار کرد: علت کاهش نرخ دلار همان است که برای افزایش آن علتی وجود نداشت. 

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد عامل تأثیرگذار بر نوسانات اخیر نرخ ارز در کشور، فشار روانی بوده است و از سویی نیز تحلیل‌های خودسرانه مردم، بی‌اعتمادی میان مردم و دولت و ورود دلارهای خانگی به بازار ارز نیز به این موضوع دامن زده بود. 

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: خوشبختانه اکنون در حال عبور از وضعیت بحرانی و ورود به وضعیت عادی هستیم، از این‌رو احتمال می‌رود تا اواخر این ماه دلار به نرخ واقعی خود یعنی پائین‌تر از 10 هزار تومان برسد. 

مرحله دوم تحریم‌ها تأثیری بر اقتصاد کشور نخواهد داشت 

صدیقی خاطرنشان کرد: از زمانی که مباحث مرتبط با آغاز تحریم‌های دوم آمریکا در آبان‌ماه مطرح شد شتاب و التهابات بازار نیز به‌دنبال آن افزایش یافت، اما با مدیریت و سیاست‌های دولت این بازی به پایان رسیده و این تحریم‌ها دیگر هیچ تأثیری بر اقتصاد کشور نخواهد داشت. 

وی با بیان این‌که اکنون بازار به اشباع رسیده است، تصریح کرد: در صورتی که نرخ واقعی دلار به دست آید کاملاً به نفع کشور است، چون بهترین فرصت برای صادرات است. 

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز در خصوص بازار خودرو هم گفت:  افزایش قیمت خودرو و سایر اقلام بیشتر متأثر از قیمت دلار و طلا بود و با کاهش نرخ ارز قیمت سایر اقلام نیز پایین می‌آید، چون بیشتر فعالان صنعتی به‌خصوص قطعه‌سازان استان واردکننده مواد اولیه هستند.