تلاش سوداگران برای حفظ قیمت غیرواقعی ارز

 سید حسن حسینی شاهرودی درباره وضعیت بازار ارز،گفت:بازارهای اقتصادی شاید در یک مقطع زمانی تحت تاثیر عملیات روانی سوداگران قرار بگیرند اما مردم بدانند که بازارهای اقتصادی نهایتا از مولفه های اقتصادی پیروی می کنند.     

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:هر چند مدیریت ضعیف در افزایش نرخ ارز موثر بوده اما نباید فراموش کرد نرخ دلار در بازار آزاد به هیچ عنوان واقعی نبوده و کاذب است.  

تلاش سوداگران ارزی برای نگه داشتن قیمت دلار بصورت غیرواقعی ادامه دارد 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود:سوداگران و کسانی که دلار به قصد سوداگرای خریداری کرده اند برای دست یابی به سود بیشتر، همچنان در تلاش هستند با ایجاد التهاب کاذب در بازار اجازه کاهش قیمت را ندهند.

احتمال اُفت شدید قیمت دلار

حسینی شاهرودی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ادامه داد:در هر صورت مردم اطلاع داشته باشند که وارد بازار سوداگران نشوند و اقدام به خرید ارز نکنند چرا که هر لحظه ممکن است قیمت دلار منطقی شود و نرخ های موجود در بازار افت شدید روبرو شود که بطور طبیعی قیمت طلا نیز متاثر می شود و احتمال کاهش شدید نرخ سکه طلا وجود دارد.   

وی تصریح کرد:در صورتی که ارز حاصل از صادرات شرکت ها به سامانه نیما ارائه شود و با فضای سوداگری در بازار ارز بصورت جدی مبارزه شود روندسقوط قیمت دلار ممکن است.

حمایت از تیم اقتصادی دولت برای از بین بردن قیمت کاذب دلار

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:بازار متشکل ارزی که کمیسیون اقتصادی در طرح دوفوریتی خود روی انجام این مهم، تاکید کرده می تواند به تعدیل نرخ ارز کمک کند و در این راستا از اقدامات مسئولان اقتصادی برای کاهش قیمت دلار حمایت جدی می شود.