خودرو تا هفته آینده ارزان‌تر می‌شود
التهابات بازار ارز که با سقوط قیمت دلار همراه بود بازار خودرو هم تحت تأثیر خود قرار داد، بطوری که طی 2 روز گذشته قیمت خودروهای داخلی و خارجی با اُفت شدید قیمت همراه شد. در صورتی که بازار خودرو تا هفته‌های گذشته دچار تب افزایش قیمت بود و نرخ‌گذاری‌ها به طور دلخواه در بازار انجام می شد.

به‌نظر می‌رسد با کاهش نرخ دلار تا این ساعت و روند نزولی آن قیمت خودرو  بیش از این کاهش یابد.

کاهش چند 10 میلیونی قیمت خودرو در راه است/ به قیمت های واقعی نزدیک می‌شویم

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: نگاه‌های کارشناسی حکایت از آن دارد که نرخ دلار تا 8 هزار تومان هم اُفت کند و با توجه به هجوم مردم برای فروش ارزهای خانگی به طور طبیعی قیمت خودرو هم تحت الشعاع دلار قرار گرفته و کاهش می یابد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: اگر دولت و بانک مرکزی بتواند بازار ارز را در دست بگیرد و قیمت ها را ثابت نگه دارد قیمت خودروهای خارجی و داخلی بیشتر از چند 10 میلیون کاهش پیدا کرده و  قیمت‌ها بیشتر به واقعیت نزدیک می شود.
 

بازگشت رونق به بازار خودرو با تثبیت قیمت‌ها

فریور مرادی یکی از فعالان  بازار خودرو در منطقه شرق تهران می‌گوید: قیمت خودرو از صبح دیروز با کاهش چشمگیری همراه شده است بطوریکه خودروهای داخلی حدود 3 تا 4 میلیون تومان  و خودروهای خارجی تا 16 میلیون تومان در هر مدل کاهش قیمت را در خود دیده‌اند.

این فعال بازار خودرو با اشاره به حکم‌فرمایی رکود در بازار و نبود خریدار گفت: هم فروشندگان و هم خریداران به دنبال ثابت شدن قیمت‌های بازار هستند تا بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

کاهش قیمت خودرو در هفته جاری

علی احسانی دیگر فعال بازار خودرو در منطقه شمال تهران گفت: کاهش چند هزار تومانی دلار از شب گذشته شوکی را به بازار خودرو وارد کرده بطوریکه قیمت خودروهای خارجی چندین برابر بیشتر نسبت به خودروهای داخلی کاهش یافته است تا جایی که خودروهای خارجی در برخی مدل ها تا 20 میلیون تومان هم اُفت قیمت داشته‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود  قیمت‌ خودروهای داخلی و خارجی در هفته جاری روند کاهشی بیشتری را در پیش بگیرد.

کاهش قیمت خودروهای داخلی با اجرای طرح ممنوعیت واردات خودرو

فرهاد احتشام‌زاده رئیس انجمن واردکنندگان خودرو قیمت‌ها در  بازار خودرو کاهش داشته است و به نظر می‌رسد این سقوط قیمت بیشتر مشمول بازار خودروهای داخلی است.

وی طرح ممنوعیت واردات خودرو  را عامل موثری در  کاهش چشمگیر قیمت  خودروهای خارجی و داخلی دانست.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران گفت: نوسانات قیمت در بازار خودرو بیشتر به سود دلالان است و سودی برای شرکت‌های وارداتی ندارد. اگر دولت تعرفه‌ها را اصلاح کند و به سال ابتدای سال 96 برگرداند قیمت خودروهای خارجی با کاهش  چشمگیری مواجهه خواهد شد.