دولت مشکلات کامیون داران را برطرف کند

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به اعتراضات اخیر کامیون‌داران گفت: مدتی است بسیاری از رانندگان ناوگان نسبت به افزایش قیمت لاستیک، روغن و قطعات یدکی معترضند و اعتصاب کردند و همین موضوع افزایش قیمت برخی اقلام دیگر را در پی داشته است.

وی افزود: دولت موظف است به مشکلات کامیون‌داران توجه کرده و در جهت حل آنها گام بردارد و با قیمت مناسب و منطقی، اقلام مورد نظر آنها را در اختیارشان قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیش فروش‌های اخیر خودرو خاطر نشان کرد: معتقدم اشکالات زیادی در این پیش فروش وجود دارد. به عنوان مثال در این روش، سودجویان می‌توانند با استفاده از شماره ملی دیگران اقدام به خرید خودرو کنند و این اتفاق رانت و فساد در پی دارد و قطعا خودرو به دست مصرف کننده واقعی نخواهد رسید، لذا در این شرایط سازمان تعزیرات باید به مسئله ورود کند و تحقیق و تفحص انجام دهد.

منصوری درمورد اینکه گفته می‌شود قطعه سازان، قطعات مورد نیاز خودروسازان را با ارز ۳۲۰۰ تامین می‌کنند، اما خودروساز با قیمت روز محصولات را عرضه می‌کند گفت: معتقدم افزایش قیمت برخی اقلام، موجب نگرانی خودرو سازان شده و آن را تهدیدی بر درآمد خود تلقی می‌کنند، به همین دلیل قیمت خودرو را افزایش می‌دهند. اما خودروسازان باید متعهد شوند خودرو را با قیمت مناسب به مردم بفروشند.