اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با فقر

انوشیروان محسنی بندپی امروز پنج شنبه در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع توان بخشی غرب کشور در سرپل ذهاب اظهار داشت: زلزله‌ها و حوادث طبیعی بسیار زیادی سالانه در کشور به وقوع می‌پیوندد و یازده ماه پیش در تعدادی از شهرستان‌های استان کرمانشاه شاهد خسارات وارده ناشی از زلزله ۷.۳ ریشتری بودیم.

وی افزود:سرعت پیگیری برای بازسازی‌ها جای تقدیر دارد و مسئولان استان کرمانشاه این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و سازمان بهزیستی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

سرپرست وزرات تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد:حدود ۱۰ درصد جمعیت هر کشور بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت را معلولان تشکیل میدهند که در کشور ما نیز یک میلیون و چهارصد هزار معلول داریم که ۶۵ درصد آن را آقایان و مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز توانبخشی در شهرستان‌های استان گفت: این مراکز توانبخشی شرایط برای توانمندسازی افراد فراهم می‌کند.

محسنی بند پی با بیان اینکه در این مرکز فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و سایر خدمات انجام می‌شود، ابراز داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی جامعه هدف بهزیستی در مناطق زلزله زده تخریب شده که ۷۱۰ واحد آن تاکنون تکمیل و تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه منازل روستایی مددجویان تا آذر امسال تحویل داده می‌شود، عنوان کرد:با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومانی که دولت برای مبارزه با فقر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفت است می‌توانیم همه پشت نوبتی‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.