بازار مسکن کساد شد

 مصطفی قلی خسروی با اشاره به کاهش معاملات مسکن در سال جاری بیان کرد: میزان معاملات در ۶ ماهه سال جاری، ۱۸۹ هزار و ۵۳۲ قرارداد بوده در حالیکه در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱۰ هزار و ۸۲۲ قرارداد به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود: فعالان بازار مسکن بر این باورند که این بازار با رکود مواجه شده، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان معاملات کاهش نیافته بلکه بازار مسکن با کسادی روبرو شده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه ۸۵ درصد از مصالح ساختمانی تولید داخل است، گفت:مردم نگرانی از بابت افزایش قیمت تمام شده مسکن نداشته باشند.

قلی خسروی تصریح کرد: متقاضیانی که نیاز به خرید مسکن دارند درنگ نکنند، اما سرمایه‌گذاران بخش مسکن در این ایام با احتیاط فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به طور معمول بساز و بفروش‌ها در نیمه دوم سال به دنبال جواز ساخت نیستند، افزود: هم اکنون اکثر سازندگان به دنبال خرید ملک کلنگی هستند بنابراین کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی طبیعی است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران در انتها خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته ۶۶۴ هزار و ۹۳۴ قرارداد منعقد شده و در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، ۶۹۳ هزار و ۷۳ قرارداد به ثبت رسیده که آمار‌ها نشان می‌دهد میزان معاملات در کل کشور بیشتر بوده است.