شاخص به نیمه پله ۱۸۸ هزار واحدی صعود کرد

 شاخص بورس اوراق بهادار تهران در معاملات بیست و هشتمین روز از مهر ماه با رشد ۵۶۴۶ واحدی به پله ۱۸۸ هزار و ۵۷۵ واحدی رسید.

در معاملات امروز تعداد ۲ هزار و ۶۹۳ سهم اوراق بهادار به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۵۹ ریال در بیش از ۱۶۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) بیش از ۱۶۵۰ واحد، شاخص بازار اول ۴۵۶۷ واحد، شاخص آزاد شناور ۶۱۳۸ واحد، شاخص بازار دوم ۹۲۸۶ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۶۷۵ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۴۷۶ واحد افزایش را تجربه کردند.

نماد‌های پر بیننده معاملات امروز نماد‌های بانک ملت، سایپا، نفت و گاز پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان با روند صعودی به کار خود پایان دادند.

*معاملات بازار فرابورس

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد بیش از ۶۸ واحدی به پله ۲۰۸۹ واحدی صعود کرد.

در بازار فرابورس نیز تعداد یک هزار و ۱۵۲ سهم اوراق بهادار به ارزش ۸ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۷ ریال در بیش از ۱۰۷ نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در معاملات بازار فرابورس نماد‌های تجارت الکترونیک پارسیان کیش، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، داروسازی آوه سینا با روند مثبت و نماد تولید و صادرات ریشمک با روند منفی به کار خود پایان داد.