ریزش شدید قیمت مسکن در راه است

شهرام کوسه غراوی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار مسکن، گفت: هر چند با روند رو به کاهش نرخ ارز بازار مسکن دستخوش تغییرات مثبت خواهد شد اما باید بدانیم که دلالی در این بازار همچنان بیش از سایر عوامل تاثیرگذار در نرخ ها است.

نماینده مردم مینودشت در مجلس با تاکید بر اینکه همزمان با سیاست بانک ها برای افزایش نرخ سود بانکی برای کنترل نقدینگی نگرانی در خصوص گران شدن تسهیلات مسکن وجود دارد، افزود: دولت باید سازوکاری را در نظر بگیرد که نرخ سود تسهیلات مسکن روند نزولی به خود بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه افزایش رقم تسهیلات مسکن پیشنهاد کمیته مسکن مجلس به دولت بوده است، تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن این پیشنهاد موافقت با افزایش سرمایه بانک مسکن نیز صورت گرفته است.

کوسه غراوی با بیان اینکه به طور حتم تا ماه های آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت مسکن خواهیم بود، گفت: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته دلار از نوسانات بسیار دور شده و به سمت قیمت مطلوب در حال حرکت است که به تبع آن بازارهای موازی از جمله مسکن نیز آرامش را تجربه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن اکنون درگیر حباب غیر منطقی است، گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن زمانی باید عملیاتی شود که حباب نرخ ها در این بازار به حداقل خود برسد. کوسه غراوی ادامه داد: کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با رصد مکرر بازار و تشکیل جلسات مستمر با مسئولان مربوطه پیگیر ساماندهی آن است.

وی با بیان اینکه بازار مسکن در ماه های آتی قیمت های مناسب تری را تجربه خواهد کرد، گفت: خوشبختانه روند صعودی و بی ضابطه نرخ ها متوقف شده و از این پس شاهد رونق معاملات با رعایت پیش شرط های از سوی دولت از جمله تشویق مردم به ساخت و ساز خواهیم بود.

رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشنهاداتی در قالب طرح برای ساماندهی بازار مسکن در تعامل مشترک با دولت به ویژه بانک مسکن و بانک مرکزی در این کمیته در حال تدوین است که بزودی نهایی خواهد شد.