هشدار جدی به متقاضیان مسکن مهر

جعفر آقایی اظهار کرد: برخی تعاونی‌های مسکن مهر در زمان ثبت‌نامه نیامده‌اند پول دریافتی از متقاضیان مسکن مهر را به طور کامل به حساب مسدود شده مسکن مهر واریز کنند.

وی با بیان این‌که بعضا مشاهده شده که برخی تعاونی‌های مسکن مهر تنها نیمی از آورده متقاضیان را در حساب مسدودی واریز کرده‌اند، تصریح کرد: نصف دیگر آورده در حساب تعاونی‌ها نگه داشته می‌شود، از سوی دیگر مردم از این ماجرا بی خبر هستند و در مراجعه به شرکت عمران عنوان می‌کنند آورده خود را به‌طور کامل واریز کرده‌اند.

وی افزود: هر پولی که وارد حساب متقاضیان می‌شود از طریق سامانه در پروژه‌ها به صورت هدایت شده هزینه می‌شود.

مدیر مسکن مهر شرکت عمران هشتگرد با یادآوری این‌که سامانه ثبت‌نام مسکن مهر بسته شده است، افزود:‌تمام توان مجموعه عمران هشتگرد روی پروژه‌های نیمه تمام متمرکز شده و به شرط واریزی اعضا امسال بتوانیم بخش زیادی از آنها را تحویل دهیم.

آقایی با بیان این‌که حدود 9000 متقاضی موثر داریم، اظهار کرد: با تعیین تکلیف این پروژه‌ها، پرونده مسکن مهر هشتگرد بسته می شود.

وی با اشاره به این‌که پروژه‌های بدون متقاضی به واحدهای خودمالکی تبدیل می‌شود، گفت: بر اساس بخشنامه دولت، پروژه‌های فاقد متقاضی برای واگذاری ابتدا با سازنده و در مرحله دوم با ارگان‌هایی که مورد نیاز است توافقات لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که پروژ‌ه‌های مسکن مهر هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ جانمایی از موقعیت خوبی برخوردار هستند، یادآور شد:‌ سال 92 دولت بخشنامه‌ای را تحت عنوان شیوه‌نامه تعیین تکلیف پروژه‌های سه جانبه، متوقف و مشکل‌دار ابلاغ کرد که چند آیتم داشت.

وی ادامه داد:‌بر این اساس می توان واحدهای فاقد متقاضی را به سازنده واگذار کرد، اگر سازنده تمایلی به این کار نداشته باشد واحدها به سازمان‌های دیگر (موسسات آموزشی، تحقیقاتی، نهادهای حمایت، دانشگاه‌ها، نهادهای عمومی، شهرداری ها، بنیاد مستضعفان و...) به‌صورت خودمالکی واگذار می‌شود.

مدیر مسکن مهر هشتگرد با اشاره به افزایش قیمت مسکن در شهرهای اطراف هشتگرد، اظهار کرد: این مسئله باعث افزایش تقاضا برای مسکن در هشتگرد شده است؛ مسئله‌ای موجبات افزایش ارزش‌افروده پروژه‌ها یمسکن مهر هشتگرد را فراهم کرده است.

آقایی با بیان این‌که هم‌اکنون تیم مدیریتی مجربی در پروژه‌های مستقر شده است، گفت:‌ تیم مدیریتی جدید با هیچکس تعارف ندارند؛ به‌عنوان مثال به انبوه سازانی که از تکمیل واحدهای مسکن مهر خودداری می‌کنند در مرحله مذاکره می‌کنیم. چنانچه فعالیت در مسکن مهر را ادامه دادند که با آنها همکاری می‌کنیم در غیر اینصورت آنها را فسخ قرارداد می‌کنیم.

وی با بیان این‌که با پیمانکار جایگزین قرارداد امضا می‌کنیم، تصریح کرد:‌ روال کار این‌گونه است که ابتدا تامین دلیل کرده و کارشناس دادگستری از پروژه بازدید می‌کند. در ادامه فصل مشترک تعیین شده و طبق یک نامه به پیمانکار اخطار داده و در صورت عدم انجام کار، قرارداد فسخ می‌شود.