در انتظار ورود دستگاه قضایی به پرونده آخوندی

گروه سیاسی- روزگار عجیبی است، مدیران در این کشور هنوز پاسخ عملکرد خود را در مسئولیت قبلی نداده اند که نامشان برای مسئولیت های جدید مطرح می شود، نمونه بارز و شاخص این موضوع عباس آخوندی است، وی که در سالهای اخیر و در دولت حسن روحانی وزیر راه و شهرسازی و مسکن بود تا پای استیضاح رفت اما به یکباره با استعفای خود پاسخ هیچ کدام از سوالات نمایندگان ملت داده نشد و حالا نام وی برای شهرداری تهران مطرح است.

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که وی در مراسم تودیع خود اظهار نظر عجیبی انجام داد و گفت: این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت... یک مورد - مسکن مهر - را هم افتتاح نکردم، حتی یک مورد را افتتاح نکردم.

این سخنان آخوندی در حالی بیان شد که بر طبق قانون وزارت راه و شهرسازی موظف بود در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶۸۰ هزار مسکن شهری جدید در کشور تولید می کرد که کمتر از نصف آن تحقق پیدا کرد و فقط ۳۳۳ هزار واحد مسکن شهری جدید وارد بازار شد.

همچنین در زمان مدیریت آخوندی مسکن در تهران از میانگین متری 3 میلیون و 700 هزار تومان به 8 میلیون و 600 هزار تومان رسیده که نشان از تورم شدید و رکودی بی سابقه دارد.

این در حالی است که درآمد سالانه اجرای طرح دریافت مالیات از خانه های خالی سالانه ۳.۲ هزار میلیارد ریال است که در صورت رفع نقائص می‌تواند به ۹ هزار میلیارد ریال نیز برسد، اما با تعلل وزیر راه در اجرای آن مواجه شده است.

کم کاری های آخوندی در زمان صدارتش در وزارت مسکن، راه و شهرسازی و همچنین تغییر نگاه برای متوقف کردن مسکن مهر که حتی در اظهار نظری این طرح را مزخرف خوانده بود باعث شد مردم دیگر امیدی به خانه دار شدن نداشته باشند.

به نظر می رسد دستگاه قضایی باید به سوء مدیریت آخوندی در مدیریت مسکن به عنوان یکی از نیازهای مهم خانوارهای ایرانی ورود پیدا کند و خساراتی که به مردم وارد شده است بررسی شود. دادستان مدعی العموم است و مطمئنا از حق مردم به بهترین شکل دفاع خواهد کرد.