افزایش حقوق سال ۹۸ بیشتر از سال ۹۷ خواهد بود

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی گندم و دیگر محصولات کشاورزی تصویب شده و تنها یک قلم باقی مانده است که در حال مذاکره برای تعیین تکلیف آن یک قلم هستیم.

معاون رئیس جمهور درباره افزایش حقوق کارکنان، افزود: برای سال ۹۸ قطعاً افزایش حقوق خواهیم داشت؛ به گونه ای که میزان رشد آن بیشتر از سال جاری خواهد بود. البته تعیین رقم دقیق حقوق و دستمزد، بستگی به تصویب هیات وزیران دارد.

وی در خصوص محل منابع یارانه نقدی، تصریح کرد: حتی به میزان یک ریال از خزانه برای واریز یارانه نقدی استفاده نکردیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه، با اشاره به ارائه بسته حمایتی، گفت: قرار بر اعطای بسته حمایتی برای اقشار خاص و ارایه بسته‌های جبرانی به کارکنان دولت است که البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول این کار شده است.

نوبخت در خصوص منابع مالی این بسته ها، تصریح کرد: قرار است از محل مابه التفاوت پتروشیمی، منابع مالی بسته ها تامین شود.

وی افزود: ما به التفاوت نرخ ارز پتروشیمی ها در ردیف ویژه خزانه می آید و تا آخرین ریال به خود مردم باز می‌گردد.

نوبخت در خصوص افزایش نرخ حامل های انرژی گفت: منابع مربوط به حامل های انرژی را به هیچ وجه در بودجه نمی‌آوریم که صرف پرداخت ها کنیم، اگر افزایش نرخی هم صورت گیرد به صورت انتقالی به مردم باز می گردد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده، در خصوص افزایش نرخ حامل های انرژی، پیش بینی نداشته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز برای بودجه سال آینده کاهش پیدا می‌کند، گفت: ما قانون را رعایت می‌کنیم با این حال منابع صندوق پای رکن توسعه کشور است و در بودجه منابع آن پیش‌بینی می‌شود و توسط بخش غیردولتی مصرف خواهد شد. اعتقاد داریم باید منابع صندوق در اختیار خود صندوق قرار گیرد.