واردات لاستیک آزاد شد

 رضا کریمی رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با بیان اینکه اجرای طرحتُن کیلومتر باعث افزایش قیمت‌ کرایه‌های حمل بار کامیون‌داران نمی‌شود ،گفت:  ممکن است در برخی از مسیرها قیمت‌ها افزایش و در برخی دیگر کاهش یابد اما در تعدادی از مسیرها  هم قیمت‌ها هیچ تغییری نمی‌کند.

کریمی تأکید کرد:بطور کلی اجرای طرح تُن کیلومتر‌، تاثیر چندانی درکرایه حمل بار نداشته و  تنها دست دلالان‌ و سوداگران  این حوزه را کوتاه می‌کند.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران اظهار کرد: در گذشته کرایه حمل بار از تهران به بندرعباس‌ در مسیر رفت یک و نیم میلیون تومان و در مسیر برگشت به 3 میلیون تومان می رسید؛ این ناهماهنگی‌ها زمینه ساز ایجاد مشکلات بسیاری شده بود و ما سعی کردیم با اجرای تُن کیلومتر این مشکل را برطرف کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت تخصیص لاستیک به کامیون‌داران نیز گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها 10 درصد از نیاز لاستیک‌ کامیون داران  را تأمین کرده است و همین موضوع باعث شده که بخش زیادی از ناوگان جاده‌ای ما زمین‌گیر شوند.

کریمی توضیح داد:خوشبختانه محدودیت‌ برای واردات‌ لاستیک برداشته شده است و هم‌اکنون بسیاری از بازرگانان‌ و  تجار می‌توانند لاستیک را وارد کنند در گذشته تنها 50 نفر لاستیک را وارد می‌کردند.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران از عدم همکاری بانک مرکزی در تخصیص ارز به واردکنندگان‌ لاستیک خبر داد و گفت: متأسفانه تخصیص ارز برای واردات لاستیک به بازرگانان‌ این بخش ارائه نمی‌شود و در جلسه اخیر کمیسیون عمران، نمایندگان بانک مرکزی قول همکاری داده‌اند.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون اولویت‌ کامیون‌داران لاستیک است و نبود این نیاز مهم باعث شده که سایر درخواست‌های ما از جمله لوازم یدکی‌، روغن موتور و یا روغن ترمز به فراموشی سپرده شود.