رشد ٦ برابری اوراق بدهی در بازار سرمایه

 شاپور محمدی در اولین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه ریلی بیان کرد: زیرساخت‌های هر کشور مهم‌ترین عوامل توسعه کشور‌ها محسوب می‌شود و بخش ریلی نیز از قدیم الایام مورد توجه بوده و باید از تمامی ظرفیت‌های این بخش استفاده شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بخش ریلی توسعه زیادی یافته و از لحاظ خطوط و سرعت پیشرفت کرده هر چند که هنوز جا برای رشد دارد.

رئیس سازمان بورس اظهار کرد: اثر زیر ساخت‌ها در اقتصاد کلان نقش بسیار مهمی دارد و این هزینه‌ها در سال‌ها و ماه‌های اول برای بازگشت با ابهاماتی همراه بوده است.

وی افزود: تامین مالی در کشور‌های مختلف به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که در سال اخیر سرمایه گذاری مستقیم خارجی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

محمدی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در بخش تامین مالی در بازار سرمایه حائز اهمیت است، تامین مالی سهامی عام و تامین مالی مبنی بر اوراق بدهی است که این مورد نشان از رشد ٦ برابری در این بازار دارد و در تلاش هستیم این اوراق را به جای بخش دولتی برای بخش خصوصی منتشر کنیم زیرا بخش خصوصی شفاف‌ترین بخش‌های کشور هستند.

وی توضیح داد: مسیر بازار سرمایه مشخص و قوانین آن روشن است که می‌توان از طریق این بازار تامین مالی بخش ریلی توسعه می‌یابد.