کاهش تولید مسکن نسبت به سال‌های گذشته

 مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه هم اکنون بازار مسکن با کاهش توان خرید متقاضیان با کسادی روبه رو شده است، گفت: برخی از کارشناسان و مسئولان اعلام می‌کنند که بازار مسکن وارد رکود شده است اما آمار و معاملات مسکن نشان می‌دهد که این بازار کساد شده است.

وی از افزایش خرید مسکن در کشورهای همسایه خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران و متقاضیان فریب تبلیغات را نخورد زیرا که در آینده و با تغییر حکومت یک کشور ممکن است کل سرمایه‌های صورت گرفته برای خرید ملک از بین برود.

خسروی ادامه داد: در چند سال گذشته میزان سرمایه گذاری در بازار مسکن کشورهای دبی، ازمیر، ترکیه برای گرفتن اقامت افزایش یافته اما تجربه نشان داده است نباید به این وعده و وعیدها اعتماد کرد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: چند سال گذشته متأسفانه عده ای در کشور دبی برای  خرید ملک سرمایه‌گذاری کردند و بعد از چند مدت متوجه شدند که بسیاری از سرمایه‌گذاران برشکست شده و تمامی پول‌ها و سرمایه‌های آن‌ها از بین رفته است به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه نیز همانند تجربه کشور دبی باشد.

وی افزود: کشور ایران بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است به ویژه بخش مسکن که به مرور زمان و با افزایش قیمت زمین تبدیل به یک بازار ویژه می‌شود.

خسروی تصریح کرد: وضعیت تولید مسکن نسبت به سال‌های گذشته با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است و دولت باید شرایط لازم و تسهیلات تشویقی را برای افزایش ساخت و ساز در نظر بگیرد.