رشد بیش از 3000 واحدی شاخص بورس/ نمودار

در دومین هفته آذر ماه، بازار سهام همزمان با اعلام خبر‌هایی از تصویب افزایش قیمت خودرو‌های داخلی به زیر ۵ درصد حاشیه بازار و اعلام رسمی آن از هفته آینده شاهد تحرک معامله‌گران در گروه خودرویی‌ها بود که تداوم ارز‌های تدریجی حقوقی‌ها چندان با انتظارات معامله‌گران برای شکل‌گیری صف خرید پایدار همراه نبود.

همچنین به صرفه نبودن سرمایه‌گذاری در بازار ارز و سکه به تبع اقدامات سلبی و امنیتی و در عین حال کاهش تحرک برخی بازیگران در بازار‌ها باعث شده، تا انگیزه برای حضور در بازار‌ها دست کم برای مدتی کوتاه کمرنگ‌تر شود.

این در حالی است که استراتژی کوتاه مدت نگری در برخی گروه‌ها اگرچه استوار شده، اما تردید از چشم انداز فروش و سودآوری شرکت‌ها در دوره‌های عملکردی پیش رو باعث شده تا بازار سهام همچنان دست به عصا گام بردارد.

در این میان شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در دهمین روز آذر ماه با روند منفی ۳ هزار و ۹۱۸ واحدی معاملات خود را آغاز کرد و در کانال ۱۵۹ هزار و ۸۵۳ واحدی متوقف شد.

به علاوه در روز یکشنبه یازدهمین آذر ماه با رشد ۳ هزار و ۲۸۴ واحدی به پله  ۱۶۳ هزار و ۱۳۸ واحدی صعود کرد.

همچنی دوزادهمین روز از آذر ماه با روند صعودی ۳ هزار و ۱۶۶ واحدی به پله ۱۶۶ هزار و ۳۰۴ واحدی رسید که این رقم بیشترین میزان رشد طی هفته گذشته بوده است.

این در حالی است که در روز سیزدهمین، روز آذر ماه شاخص با روند منفی ۶۰۳ واحدی به پله ۱۶۵ هزار و ۷۰۱ واحدی سُر خورد.

در معاملات بورس چهاردهمین روز آذر شاخص با رشد یک هزار و ۵۰۶ واحدی در پله ۱۶۶ هزار و ۸۵۹ واحدی متوقف شد.

بر این اساس روند منفی شاخص و توقف در نیمه کانال ۱۶۶ هزار واحدی در هفته گذشته حاکی از نوسان کلیه نماد‌ها در تالار بورس بوده است.

 

+نمودار