تاکید بر اهمیت صادرات در شرایط تحریم

 محمد لاهوتى امروز در مراسم معرفى و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با ارائه گزارشى از نحوه انتخاب صادرکننده نمونه گفت: به دلیل تعامل خوب وسازنده اتاق تهران با استاندارى تهران و سازمان صمت تهران ، گزینش صادرکننده نمونه به اتاق واگذار شد.

وى ادامه داد: سال گذشته ٥٦پرونده را رسیدگى کردیم و امسال ٣٧پرونده به دبیرخانه انتخاب صادرکننده نمونه ارسال شد که از این تعداد٣صادرکننده خارج شدند و درنهایت٣٤پرونده را با نظارت دقیق بررسى کردیم و از این تعداد، ١٥صادرکننده به عنوان صادرکننده نمونه تهران انتخاب شدند.

لاهوتى با تاکید بر این که به صادرات و ارزآورى خالص آن در شرایط فعلى باید توجه ویژه داسته باشیم، اظهار کرد: باید بدانیم که صادرکننده شناسنامه دار چاره اى جز بازگرداندن ارز حاصل از صادرات ندارد اما با توجه به شرایط بانکى فعلى این اتفاق تا حدودى سخت شده و باید دولت و بخش خصوصى در رفع موانع همکارى کنند.

او با بیان این که با یک محدودیت صادراتى یک بازار صادراتى را از بین خواهیم برد، افزود: صادرکنندگانى که امروز تجلیل مى شوند بالاى ده میلیون دلار صادرات انجام مى دهند و نباید با بخشنامه هاى متعدد آن ها را دلسرد کنیم.

او ادامه داد: در هفت ماه گذشته شاهد صدور بخشنامه هاى متعددى هستیم که بعضا تغییر کرده اند و این به معنى این است که یک متولى واحد در امر صادرات نداریم.

لاهوتى با بیان این که نباید در موضوع صادرات به صورت جزیره اى عمل کنیم، خاطرنشان کرد: خدمات فنى مهندسى یکى از بخش هاى مهم صادراتى است که مورد بى مهرى قرار گرفته و باید به آن توجه بیشترى کنیم چرا که پتانسیل بالایى در صادرات دارد.