دنیای اقتصاد نوشت:
دسترسی آسان به فروشگاه …
برخی از فروشنده‌ها در بازار مسکن به غیر از امکاناتی که واحدهای فروشی‌شان برای خریداران فراهم می‌کند، از امکاناتی که محله در اختیار ساکنان قرار می‌دهد نیز برای مشتری یابی استفاده می‌کنند.
روز گذشته مالکی در غرب تهران که قصد فروش واحد مسکونی خود را داشت در آگهی فروش واحدش از بزرگ‌ترین فروشگاه در محله بلوار فردوس نام برده بود. وی در آگهی خود به مشتریان اعلام کرده بود: «دسترسی آسان به یک فروشگاه بزرگ با خرید یک واحد مسکونی» ۶۵ متر مربع، ۲ خوابه، ۱۲ ساله با کلیه امکانات.»
مناسب‌ترین خرید فصل!
مالکی در حوالی خیابان نامجو نیز تضمین کرده، مشتری که واحد وی را خریداری کند، مناسب‌ترین خرید فصل را انجام داده است.
این فروشنده تصمیم دارد واحد ۷۰ متری نوساز خود را به همراه کلیه امکانات متری ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به متقاضی واگذار کند.
اما قیمت‌های کارشناسی شده نشان دهنده این مساله است که ارزنده ترین نرخ فروش برای یک واحد نوساز در خیابان نامجو، متری یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است نه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان!
حال مشخص نیست که منظور فروشنده واحد مذکور از مناسب‌ترین خرید فصل چه بوده است.

مفتخریم که قیمت‌ها را شکستیم

از سوی دیگر در یکی از محله‌های شمال تهران یک مشاور املاکی تاکید کرده است: از اینکه توانسته‌اند نرخ‌های پیشنهادی فروش مالکان را بشکنند افتخار می‌کنند، اما شواهد بیانگر این موضوع است که اگرچه آنها تلاش کرده اند تا نرخ‌های اعلام شده از سوی مالکان را کاهش دهند، اما همچنان قیمت‌های تثبیت شده بالاتر از ارزش حقیقی است.
همچنین مشاور املاکی در محله قیطریه قیمت هر متر مربع یک واحد ۸۵ متری یکسال ساخت با کلیه امکانات را ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده است؛ در حالی که نرخ منصفانه چنین واحدی، متری ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است.