۱۱ درصد استعلامات توسط وزارت اقتصاد صادر می‌شود

 فرهاد دژپسند اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر همکاری را با هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در جهت ارائه خدمات مطلوب تر و سریع تر به مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه یازده درصد از استعلامات کشور توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود، تصریح کرد: از مجموع مجوز‌هایی که از سوی وزارت اقتصاد صادر می‌شود، ۷۹ درصد آن مربوط به سازمان امور مالیاتی است.

وزیر اقتصاد ابراز کرد: در حوزه مالیاتی، اصل بر این است که شرایط لازم برای فعالیت فعالان اقتصادی تسهیل شود همچنین باید زمینه برای ورود مودیان "غیر خوش حساب" نیز فراهم گردد.

در بیست و چهارمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، میزان اجرای مصوبه بیست و دومین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و سایر مراجع مذکور در مصوبه راجع به تسهیل فرآیند پرداخت مالیات نقل و انتقال قطعی املاک، اصلاحات مورد نیاز در بخشنامه‌های سازمان امور مالیاتی راجع به مالیات علی الحساب ۴ درصد از واردات، میزان اجرای دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی (وقت) پیرامون سرویس‌های ارائه شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برای راه اندازی پیشخوان مجوز‌های کشور و نیز نحوه تسهیل تبادل اطلاعات مربوط به دادخواست‌ها و احکام ورشکستگی مورد بررسی قرار گرفت.