ضرر جنگ تجاری ترامپ به هر خانواده آمریکایی

 طبق یک تحقیق جدید، جنگ های تجاری دونالد ترامپ به خانواده های طبقه متوسط جامعه آمریکا ضربه می‌زند، مخصوصاً اگر ترامپ تمام تهدیدهای خود را عملی کند .

طبق گزارشی از موسسه مالیاتی، عوارض فعلی باعث فشار بر آمریکایی های طبقه متوسط می‌شود و فرصتهای شغلی را در آمریکا کاهش میدهد‌. این سازمان پژوهشی آمریکا همچنین تخمین زده که آسیب اقتصادی این عوارض در صورت عملی شدن تمام تهدیدهای آمریکا بدتر هم خواهد شد .

اریک یورک، تحلیلگر موسسه مالیاتی گفت این عوارض بار مالیاتی را بر دوش آمریکایی‌ها سنگین‌تر می‌کند و این فشار بر خانواده های دارای درآمد متوسط تا کم بیشتر است و تولید اقتصادی ، اشتغال و دستمزدها را کاهش می‌دهد .

در حالی که تاثیر فوری عوارض بر افزایش قیمت کالاها در بنادر ورودی است، ولی این تاثیرات بالاخره به کسب و کارها و مصرف کننده های کالاهای وارداتی هم میرسد .

یورک نوشت:« عوارض می تواند هزینه قطعات و مواد اولیه را افزایش دهد و در نتیجه قیمت کالاهایی که از این قطعات استفاده می‌کنند بالا می‌رود و تولید بخش خصوصی کم می شود. این عوارض باعث می شود مشتریان پول بیشتری برای کالاها بدهند و پولی برای هزینه در جاهای دیگر باقی نماند» .

افزایش قیمت ها به این صورت، ارزش پس از وضع مالیات را برای کار و درآمد سرمایه ای کاهش می دهد. بنابراین آمریکایی‌ها تشویق می‌شوند کار کنند و کمتر سرمایه‌گذاری کنند. همین امر باعث تولید کمتر می شود .

در اینجا برخی از آسیب هایی را که این عوارض وضع شده ایجاد کرده‌اند می‌بینیم:

_ کاهش 0.12 درصد تولید ناخالص داخلی در طولانی‌مدت معادل 30.4 میلیارد دلار .

_ از بین رفتن 94300 شغل تمام وقت آمریکایی .

_ کاهش درآمد پس از وضع مالیات برای 0.3 درصد آمریکایی‌ها و کاهش بیشتر آن برای خانواده های طبقه متوسط .

در حالی که همین عوارض موجود برای آمریکا منفی هستند، ترامپ تهدید کرده بر اتومبیل های وارداتی و بقیه کالاهای چینی به ارزش 255 میلیارد دلار عوارض وضع خواهد کرد. اگر این تهدید ها عملی شوند، شرایط بدتر می شود:

_ کاهش 0.38 درصد تولید ناخالص داخلی معادل 94.4 میلیارد دلار .

_ از بین رفتن 292600 شغل آمریکایی .  

_ کاهش 0.92 درصدی درآمد پس از وضع مالیات

افزایش عوارض فعلا متوقف شده است، چون آمریکا و چین سعی می‌کنند اختلافاتشان را بررسی کنند و تا اول ماه مارس به توافق برسند ولی هنوز چیزی مشخص نیست .